Gå til innhold

vedr etternavn bytte til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har 2 barn på 3 og 5år de har mitt mellomnavn og min manns etternavn.......synes det er forferdelig tungvint å ha begge etternavna de passer ikke sammen :( mitt slutter på lund og mannens lum...

Jeg vurdere på å forandre det bare til min manns etternavn.. før den elste begynner på skolen høsten 2012..

Er det noen av dere som har forandret etternavnet til barnet deres fra 2 til ett etternavn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna dine har nok ikke to etternavn, for det er iflg. navnelovgivningen ikke tillatt i Norge. Barna dine har vel ett mellomnavn og ett etternavn.

Enig med deg i å ta bort et navn hvis navnene overhodet ikke fungerer sammen, for det vil bare skape rot og irritasjon hvis de blir beholdt. Lange navn er slitsomt!

Jeg er tilhenger av at alle i en familie skal ha samme etternavn, og jeg har selv mitt tidligere etternavn som mellomnavn. I ettertid har jeg nok angret bittelitt på at jeg byttet til min manns etternavn da vi gifta oss. Derfor vil jeg råde deg, sammen med mannen helst, til å tenke veldig grundig igjennom saken og ta en grundig vurdering av hvilket navn dere vil ta bort.

Skrevet

takk kakao ja du har rett de har ett mellom navn og et etternavn :)

hadde det vært mannen min som bestemte etternavnet så hadde han tatt å brukt bare sitt eget etternavn til barna :)

men så snill som han er så fikk jeg bestemme....:)

jeg er også enig at alle i familien burde ha samme etternavn..

og det blir ikke noe problem å velge hvems navn vi skal ta for det blir hans etternavn :)

har på en måte lyst å ta vekk mitt pikenavn og bruke bare etternavnet til mannen min.....men først får vi ta barna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...