Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Har så dårlig med barnevaktmuligheter! To av besteforeldrene er totalt utelukket grunnet at de selv ikke vil og pga drikking/rusing.. Og den ene har selv små barn... så har vi en bestefar igjen, og han bryr seg mest om å feste i helgene eller ha barnebarnet til samboeren sin... så har vi spurt noen ganger og får ikke ett ordentlig ja... sist gang skulle han på fest, og antagelig det nå også ettersom det er lokalfest der de bor......... Trenger tid med sambo nå, aldri noe avbrekk fra hverdagen.. trenger råd... har så lyst til å ta det opp med de
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Ingen tanter\onkler\venner som du stoler på og kan ta barnet?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Prøv å bli kjent med en tenåring som man sitte barnevakt for dere. Heng opp en lapp på butikken e.l. så ser dere om det er noen som er interessert som har kjemi med dere og barnet.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Det er ikke besteforeldrene sitt ansvar å gi dere avbrekk i hverdagen.. Visst føles det urettferdig av og til, jeg kunne også ønske vi hadde foreldre som kunne passe litt av og til. Bare hente i barnehagen og ha de en ettermiddag, noen timer lørdags formiddag så jeg og mannen kunne ta lunsjen på cafe, et eller annet. Men sånn er det ikke for oss.. I steden for å bruke negativ energi på det må du bare akseptere at sånn er det. Det er dine barn og ditt ansvar. Det føles ikke godt å tvinge barna på besteforeldre som ikke tar de av egen lyst. Mener ikke at dere aldri skal ha barnefri da, men dere må ordne det på andre måter. Hva med å sette opp en lapp på den lokale videregående skolen, spørre i nabolaget, kjenner du noen med tenåringsbarn? Vi har en student på 20 år som elsker barn, hun stiller opp som barnevakt for en billig penge av og til. Ungene elsker henne, hun leser for dem, ser på tegnefilmer, pusler og tegner med dem, hjelper de til og med med Tv-spill
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Jeg er selv student på 19 år, jobber annenhver helg og studere i ukene... Samboer jobber svært mye om dagen! og jeg har nettopp funnet ut at jeg har hatt lav stoffskifte i ca 3,5 år... syns liksom de kan tenkte litt på barna og barnebarna sine da! klarer ikke tenkte så veldig positivt på dette! beklager surveinnlegg, men har møtt veggen for noen uker siden og nå hadde det gjort seg med frihelg
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Har dere ingen øvrig familie, venner, naboer eller en skoleelev som kan ha barnet noen timer en lørdagskveld? Har dere sjekket mulighetene til å få et avlastningshjem, kanskje en helg i måneden eller noe? Vet ikke om det er nav eller barnevernet som kan hjelpe dere der, men jeg vet at søstra mi har ei som avlaster dem med nevøen min, da han har mange spesielle behov, og dette får de dekket. Tror man også kan søke om slik hjelp om man er alene. Vet ikke hvordan det funker for oss andre, men er jo verdt et forsøk å sjekke det? Det verste som skjer er jo at dere får et nei, mener jeg. Jeg vet ikke hvor gamle besteforeldrene er, men jeg begriper ikke at så voksne mennesker har så store behov for å feste så hardt og/eller ruse seg. Men de lever sine egne liv, og du kan selvfølgelig fortelle hva du mener om dette, men du må ikke ha for høye forventninger. de som fester mye, har som regel ikke lyst til å bytte ut festen med å sitte hjemme med barn. Jeg hadde nok heller søkt etter en skoleelev som trenger ekstrajobb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 For det første så synes jeg ikke det er besteforeldrenes ansvar å gi foreldre avbrekk i hverdagen. Dagens besteforeldre er svært så opptatt med sine egne ting, å mange jobber til de er nesten 70. At endel besteforeldre selv har barn/stebarn er jo heller ikke sjokkerende lenger. Men er det ingen tanter eller onkler dere kan spørre? Kanskje barna har store søskenbarn som kan sitte barnevakt litt? Hva med å bli kjent med en ungjente som ønsker å tjene seg noen kroner ekstra? Mitt tantebarn som blir konfirmert til våren, er barnevakt for flere familier rundt der hun bor. Hun synes det er en grei måte å tjene egne lommepenger på, samtidig som hun elsker småbarn. Selv benytter jeg meg sjelden av besteforeldre eller andre barnevakter for den saks skyld. Faktisk så har mine barn som er 4 og 6 år kun hatt mormor som barnevakt gjennom sitt liv, å de gangene kan jeg telle på en hånd. Men vi er forskjellig, å det er jo bra. Noen trenger/ønsker mer barnevakt enn andre.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Sorry altså, men har faktisk ikke så mye sympati med deg når du sutrer sånn. Barna er kun deres ansvar. Visst er det godt med avlastning og fri innimellom, men dere kan ikke legge det ansvaret på besteforeldrene (eller andre for den delen). dere kan jo velge å jobbe litt mindre begge to hvis dere ønsker mer fri. Dere kan velge å leie inn barnevakt hvis dere ønsker det. Eller dere kan faktisk innfinne dere med situasjonen slik den er. Å ha barn er faktisk et ansvar 24/7!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå