Gå til innhold

Dere som har hatt/skal ha planlagt keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere keisersnitt dato i forhold til UL-termin?

Jeg skal på sykehuset i uke 30 på UL og få satt dato til keisersnitt, er veldig spent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det var 21 dager før ul termin.

Skrevet

Oi såpass. Blir rart å ha en dato for fødsel denne gangen, men sikkert godt å få vite nøyaktig når man får se barnet sitt.

Var det noe spessiell grunn til at du fikk så lenge før? Har hørt at de vanligvis gjør det 1-2 uker før?

HI

Skrevet

Det er vanlig å få keisersnitt planlagt en uke før termin. Man ønsker at ungen skal ligge så lenge som mulig inne i magen.

Skrevet

Jeg fikk dato 3uker før termin.

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt 10 dager før termin. Den såkalte slimproppen gikk kvelden før, så tror de traff ganske bra med datoen ift. barnets modenhet.

Skrevet

Hvordan opplevde dere et planlagt keisersnitt?

Jeg har to dramatiske fødsler bak meg, et som endte i hastekeisersnitt og et der barnet satt fast og ble dratt ut med vakum enda jeg ikke hadde rier, barnet lå langt oppe.

Jeg mistet mye blod, gikk i sjokk og fikk store skader. Barnet mitt døde nesten.

Så håper inderlig dette vil gi meg en god fødselsopplevelse :)

Skrevet

Det kommer det helt sikkert til å bli! Jeg var litt stressa ang spinalen, men alt gikk så bra. Barnet var ute på 8 minutter og jeg fikk henne på brystet inne på opr. stua før pappaen og jordmora overtok, det var utrolig stort.

Hadde forberedt meg på at de første dagene kom til å bli tøffe med kvalme og lavt blodtrykk (opplevd dette flere ganger etter andre operasjoner), men dagen etter var jeg i dusjen på egenhånd!

Var på sykehuset i 5 dager og følte meg i god form da vi kom hjem. Etter-riene var vonde, men det fikk bare gå:)

Lykke til med din fødsel!

Skrevet

Når du får dato ift UL termin avhenger av hvorfor du skal ha KS.

Skal du f.eks ha KR pga fødselsangst, smalt bekken etc settes gjerne datoen 7-10 dager før UL termin.

Er det andre medisinske indikasjoner på KS (f.eks tvillingfødsel, sykdom hos mor, sykdom hos foster etc) settes KS utfra hva som er forsvarlig for mor og barn. Generelt ønsker man at barnet skal ligge så lenge i magen som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...