Gå til innhold

Dere som arver klær fast fra et barn.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere noe tilbake, penger, gaver, klær til arvebarnet ?

Jeg får så mye fint og lurer på om jeg skal begynne å kjøpe litt klær til barnet vi arver fra i ny og ned. Kjøper jo fine bursdagsgaver , men tenker det er litt lite. Her er det snakk om alt fra utedresser, støvler, bunad, til inneklær.

På den annen siden gir vi videre, men jeg forventer jo ingenting tilbake

hmm.... hva gjør dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi takker og av og til kjøper vi noen nye plagg til dem vi arver fra, ikke mye, men litt.

Skrevet

Mye av det vi får er slitt, og kan kastes etter at min datter har brukt de. De har fått arve mine små klær, synes det går opp i opp da. Og mine klær er ikke så gamle heller, jeg er 19 år.

Skrevet

Jeg arver ikke, men har en arver. Hun betaler av og til, når vi begge synes det passer.

Skrevet

i ny og NE heter det

Skrevet

Jeg har ingen å arve fra, men hadde jeg hatt det hadde jeg nok gitt noe i retur for å si det sånn. Kanskje ikke hver gang, men nå og da.

Skrevet

Tja. Tenk på alle penger du sparer på å arve. Og de har jo faktisk betalt for disse klærne. Jeg ville nok kjøpt noen kvalitetsplagg i gave innimellom. Hadde iallefall satt stor pris på å få det selv :)

Fint tenkt av deg HI.

Skrevet

Niesen min arver fast fra oss og jeg har aldri tenkt at de "skylder" oss noe. Men de er også veldig fattige da, og klær fra oss er ikke bare kjærkomment, men nesten nødvendig for at barnet skal være riktig kledd.

Skrevet

Jeg arver mye klær til jenta mi fra tanten og onkelen min sine barn. De har igjen arvet mye fra mine småsøken så de sier de ikke vil ha noe tilbake. Vi har ikke så mye penger så vi har ikke fått til å gi så mye tilbake - men når de kommer på besøk så serverer vi gjerne noe godt til de, takker for det vi har fått, sender fine hjemmelagde kort til de til jul osv.

Skrevet

Jeg kjøper et plagg i ny og ne hvis jeg kommer over noe som jeg tenker hadde passa til den vi arver fra (altså barnet), gjerne på salg. Jeg drar ikke ut med en plan om å kjøpe erstatningsplagg, men det blir noen småting her og der. Pakker heller ikke inn klærne som gave, bare gir det til henne når vi sees.

Skrevet

Vi arver litt fra her og der, men de vi har fått mest av bruker vi å invitere på middag for å vise at vi setter veldig pris på at vi får arve. Vi har lite penger for tiden og det vet de, samtidig som de også har vært i samme situasjon så de vet hvor kjærkomment det er å få litt klær nå og da :)

Skrevet

Mine arver også klær. Mye av det er egentlig søppel.....Som er arvet både 2 og 3 ganger før vi får det. Og hun sorterer ikke ut flekkete eller klær med hull i, så det er mye rart. Endel er fint også selvfølgelig.

Jeg føler ikke for å betale for tøyet, for jeg har en kjempejobb med å sortere ut søppeltøy fra brukanes tøy. Vi får ofte flere plastsekker, så det tar sin tid;-)

Vi kjøper alltid en fin gave til jul da, som takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...