Gå til innhold

Far er student - hvordan fylle ut Nav-skjemaet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje noen har gjort dette før og vet hvordan jeg skal gjøre det.

Jeg er i full jobb, mens far er student, og slik jeg forstår det har dermed ikke han rett på foreldrepenger. Da blir vel hans uker overført til meg? Men, hvordan fyller vi da ut skjemaet? Det er bare mor som kan krysse av for student... Skal vi da bare bruke den siste informasjonsrubrikken, og beskrive der? Man kan ikke krysse av for at far ikke har opptjente rettigheter, kun skrive opp når han ønsker sine uker. Eller må jeg ta meg en tur til Nav-kontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her faktisk:)

Så lurer på det samme:)

Skrevet

nå er d en stund siden jeg fylte ut d skjemaet...men da jeg gjorde d hadde ikke papsen opptjent permisjon grunnet ny jobb, men synes å huske at jeg krysset av en plass der d sto far har ikke opptjent permisjon eller noe i den duren og dermed så fikk jeg ukene hans :) men anbefaler å gå ned der og få en av rågiverne til å hjelpe deg...for hvis d blir feil så sier de ikke ifra....de enten venter til du skjønner d er noe feil eller så sender d i retur leeeenge etterpå :P typisk nav...men de er hjelpsomme hvis du går innom å ber om hjelp;)

Skrevet

innom fra 1.tri, har samme problemstilling her i huset. kan jeg virkelig få pappas uker siden han er student??? det hadde vært bra!:)

Skrevet

Ah, flere med samme spørsmål enn meg!

Men jeg må legge på et element i ligningen:

Snakker man om opptjent rett til permisjon før termin, eller kan far tjene seg opp retten til permisjon i løpet av mors premisjonstid?

Min mann er student ved fødsel, men er ferdig utdannet til sommeren. Hvis retten til permisjon må opptjenes før fødsel er det greit og han får ingen ting, men i og med at fedrekvoten kan tas ut i løpet av de førstre tre leveårene kan han vel opptjene seg rett fra og med han får jobb?

Skrevet

Han kan tjene seg opp rett etter at din permisjon er startet ja, men permisjonsretten må tjenes opp før din permisjon er over. Han kan da ta ut permisjon rett etter din, eller i løpet av 3 år.. Samme regler gjelder for far som for mor, han må ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før HANS permisjon...

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Tar turen innom Nav neste uke ja. Og litt greit å se at vi er flere i samme situasjon.

Skrevet

da jeg søkte måtte far ha vært i samme jobb i et år og fortsatt være i den jobben for å ha opptjent...men d kan jo self ha forandret seg...og bra er d:)

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Min mann er også student, og var student da vi fikk vårt forrige barn også. Jeg skrev det i tilleggsopplysningsfeltet den gangen, og det gikk bra. Tenker bare å gjøre det denne gangen også :)

Jeg fikk dermed alle ukene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...