Gå til innhold

Noen som hadde hyperremesis i sv. skapet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var du kvalm hele tiden, eller gikk det over i løpet av dagen?

Hva spiste du? Gikk du ned i vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hyperremesis. Var helt sinnsykt kvalm hele dagen. Kasta ikke opp noe særlig opp. Men klarte ikke spise noe særlig. Det gikk i salte potetskruer og vann. Gikk ned 7 kg.

Måtte på sykehuset og få intravenøst i noen dager, så hjalp det litt.

Skrevet

Jeg hadde også det.. var kvalm hele dagen ja (noen perioder det var litt "lettere") jeg gikk ned 4 kg. spydde på en god dag 3 ganger, men det lå stort sett mellom 3 og 6 ganger med spying.... huff.. det var en fæl tid!! jeg fikk noe av legen, men det fungerte ikke. det som ble redningen for meg var Postafen. da klarte jeg meg stort sett uten å spy.. var litt kvalm forde med det var overkomelig..

når jeg kom til uke 11 gikk det plutselig over! hadde ett og annen tilbakefall igjennom hele svangerskapet.. ble blant annet fort bilsyk.. (til og med når jeg kjørte selv...)

prøv postafen hvis du er plaga!

Skrevet

Jeg syns det er fælt å bare lese ordet.... Jeg jobbet i sin tid på en gynekologisk avdeling, og der fikk vi fra tid til annen inn de med hyperemesis..... Grusomme syn, og forferdelig synd på de som var plaget så mye.

Dette var da de ekstreme tilfellene av dette, og du aner ikke.... Sonde, intravenøs næring osv osv osv....

Skrevet

Hadde det sist svangerskap, de første 5 mnd. Kastet opp og var kvalm stort sett hele dagen. Var ikke noe fast jeg spiste, måtte bare spise det jeg hadde lyst på der og da, selv om det meste kom opp igjen. Gikk ikke ned noe.

Skrevet

Var dødskvalm hele tiden og kastet opp ca hvert 20. minutt frem til kvelden, da roet det seg litt. Kastet også opp av synet av mat, hvis jeg prøvde å spise, lukten av mat, lukten av parfyme osv. Hadde det best liggende i et kaldt og mørkt rom, klarte ikke se på tv eller høre på musikk, hadde problemer med å stelle meg. Fikk ikke i meg noe mat og gikk ned 12 kg. Dette varte frem til ca uke 28, da roet det seg litt (men var fremdeles kvalm med oppkast ca 5 ganger dagen, men var i veldig dårlig form helt til 3 siste ukene før fødsel, de va ok. Fikk sår på spiserøret og det hele var igrunn j****.

Skrevet

ja jeg var kvalm i 9 mnd, døgnet rundt og ingen effekt av kvalmestillende.

Fikk i meg vannmelon og ristet brød. Gikk ned 27 kg. Og var innlagt x ant ganger.

Skrevet

Jeg var veldig kvalm de 4 første mnd. Så ble det heldigvis bedre. Spydde ca 8 ganger i døgnet. Gikk ned 10 kg. Var innlagt 2 ganger.

Er glad jeg hadde noen kilo "ekstra" før jeg ble gravid. Veide mindre da jeg hadde født enn da jeg ble gravid.

Gruer meg til å gå til tannlegen for frykter det har gått hardt utover tennene med alt oppkastet. Orket ikke pusse tennene noe særlig heller. Måtte alltid brekke meg når tannkosten kom i munnen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...