Gå til innhold

Hvor vanlig er det å se hjerteslag i uke 7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig ul i dag grunnet to SA tidligere. Men fikk ikke se hjerteslag. Fikk se en liten skygge på 9-10 mm. Legen mente fosteret var så lite at hun ville vente en uke til før hun kunne si sikkert om det er liv eller ikke. Jeg hadde jo selvfølgelig lest på nett at man kan se hjerteslag allerede i uke 7, så ble kjempeskuffa når vi ikke fikk se noe.

Så til det store spørsmålet. Hvor vanlig er det egentlig å se hjerteslag så tidlig? Finnes det noe der ute som ikke har sett hjerteslag i uke 7, men som har sett det senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 7 er jo veldig tidlig da. Finnes det et hjerte allerede da? Trodde mer det bare var en celle jeg.

Skrevet

Jeg så hjerteslag i uke 9. Vet ikke hvor vanlig det er og se det tidligere.

Skrevet

Jeg fikk se hjerteslag når jeg var 7+5.

Med da ble gynekologen overrasket for hun forventet det ikke.

Skrevet

kan være at du var litt kortere enn 7 uker ...slik at dem vil ha deg inn om en uke for å se da...

Skrevet

Standard ved prøverør/ivf i Haugesund er å få UL når man er 7 uker på vei for å konstantere antall forster og hjerteaktivitet. Så det er normalt å se hjerteaktivetet når man er 7 uker på vei/foster 5 uker. Men jeg tipper du er kortere på vei enn du tror.

Skrevet

Det gjorde jeg! Hadde en blødning og ble sjekka med ultralyd. Der var det en liten bønne med raske hjerteslag, veldig lett å se. Var innvendig ultralyd, uke 7+3.

Skrevet

Er nok standard med ul i uke 7 for de fleste med ivf. Vi så hjertene (tvillinger) i uke 7.0, men ved ivf er en sikker på befruktnings dagen.

Skrevet

Jeg tror jeg kan være kommet litt kortere enn legen tror. Jeg har en syklus som er lengere enn han la inn. Når jeg legger inn mine data får jeg termindato 2.11.11, mens han fikk 29.10.11. Så det skiller noen dager. Her klamrer jeg meg til hver minste ting. Om det ikke går denne gangen, da kommer jeg til å bli superskuffa :(

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...