Gå til innhold

Dagpenger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe man får uansett, eller er det sjans for at man ikke får det?

Har jobbet 100% de siste årene, og håper jeg har rett på det. Er det noen som vet hvor lang behandlingstid de har?

Hvor lenge kan man gå på dagpenger, evt hvor lenge er dte til Nav setter inn tiltak?

Jeg prøver for harde livet å finne en jobb på egenhånd. Sender søknader, leverer ut søknader, men er ikke så lett. Håper uansett at jeg slipper å være på dagpenger altfor lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finner du reglene for å få dagpenger, hva du må gjøre for å få det, hvor lenge osv:

http://www.nav.no/page?id=728

Behandlingstid er på ca. 3 uker. Hvor lang tid det tar før nav setter i gang noe, varierer fra kommune til kommune, men et informasjonskurs er det som regel ikke mer enn et par uker fra du får innvilget søknaden og til du blir innkalt til.

Skrevet

Man kan risikere å ikke få dagpenger dersom du ikke krysser av for at du er villig til å jobbe andre steder i landet (men har aldri hørt om noen som har blitt tilbudt jobb så langt unna sitt eget bosted at det har vært et problem). Du må være reell arbeidssøker, altså sende inn meldekort og være klar for å ta en jobb i løpet av kort tid. F eks må du ha tilgang på dagmamma dersom du har barn hjemme.

Behandlingstiden er ca 3 uker, men enkelte saksbehandlere er ikke helt gode i toppen og bruker lengre tid (min brukte 8 uker, til tross for flere henvendelser fra meg).

Man kan gå på dagpenger i 104 uker sammenhengende.

Ja, det er utrolig kjipt å gå på dagpenger, og jeg hater virkelig å måtte forholde meg til nav og deres evige byråkrati, men det er jo bedre enn null inntekt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...