Zitro Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Bare lurer jeg siden jeg har bihuler tette av verk i.flg legen... må ta CT og omfattende antibiotikakur fpr å prøve å få bukt med det.... Så hva bruker egentlig kroppen våres disse bihulene til??
Tante Blås Squaw Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Bihulene er der de bifile bodde i steinalderen. ...nei, jag har ikke peiling ;o) Masse god bedring!
Gemini77 Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 De er til for å lage smertehelvete for oss.. Hilsen en som ligger sykmeldt etter bihuleoperasjon forrige uke.. God bedring!!!
Zitro Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2011 Er du operert altså?? Jeg håper på å få bli det etter CT nå... har du veldig vondt??
Voilà Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Mener at funksjonen er å varme luften vi puster inn;) Det står vel egentlig i bøkene at funksjonen er ukjent, men ingenting i kroppen er tilfeldig, såå. Jeg tror personlig at det er en del av immunforsvaret vårt;)
OsloMor Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Forpeste hverdagen vår. Hilsen syk med betennelse i indre bihuler og allergisk mot antiobiotika. Gemini77, hva slags operasjon har du gjort? Var det vondt etc? Skulle ha operert mine neseskillevegger for 7 år siden, ble utsatt pga. graviditet og siden kokte det litt bort.
Zitro Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2011 Ikke mange positive ting med bihuler altså! Har sliti med mine i 10 år og ber snart ØNH legen min på mine knær om å få operere hvis det vil gjøre hverdagen min bare 10-20% lettere...
Gemini77 Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Er ikke så vondt. Trodde det skulle være mye verre.. Vondt i hodet etterpå og litt verking i nesa.. De skrapet på begge sider av nesen - muslingene!? Og så ble det borret større åpninger øverst ved neseroten for bedre drenering? Så ble da bihulene tømt..
OsloMor Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Stakkars deg Zitara! Har du vært til vurdering for operasjon? Mine har ligget litt i dvale de siste årene, helt til de åpenbarte seg bak øynene i kinnhulene. SYKT vondt, ser ikke ut heller, hovent og fælt. Vil skru av hodet mitt og putte det i en bøtte med is eller noe akkurat nå
OsloMor Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Det hørtes egentlig himmelskt ut akkurat nå. Særlig det med bihulene som er tømt. Hvor lenge er du sykemeldt etter dette da?
Zitro Skrevet 10. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. mars 2011 Uff, det hørtes faktisk grusomt vondt ut. God bedring til deg! Legen har vel ikke direkte vurdert operasjon enda, men han sier jo selv at det er grusomt trangt hos meg, antibiotika hjelper ikke nevneverdig - går 1 uke etter avsluttet kur så er jeg igang igjen liksom... skal ta ny CT igjen nå får å se om det er noen forandring... han sier jo selv at det renner verk fra dem når han titter etter så hvis han ikke nevner operasjon selv på neste kontroll så kommer jeg til å be om å få vurdert det...
Gemini77 Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 Hadde det kun vært vanlig bihule operasjon så blir man sykmeldt i 4-5 dager. Man blir sykmeldt i to uker etter denne borringen som ble gjort i tillegg.
OsloMor Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Takk:)! Håper du får operert dine, og at det hjelper. Hørtes ikke nevneverdig digg ut med rennende verk heller. God bedring til deg også!
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 jeg stemmer for: neseskyllehorn fenu-max (helsekost) og nesespray i det øyeblikk du merker et symptom av forkjølelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå