Zara84 Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Sliter skikkelig for tiden. Jobber 100% turnus. Er en veldig tung fysisk jobb, og i tillegg er sjefen veldig ubehagelig overfor meg. Dette begynte hun med etter at jeg sa jeg var gravid. Hovedproblemet mitt er at det er psykisk belastende å gå på jobb i tillegg til at jeg har svært vondt i ryggen etter endt arbeidsdag. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen synspunkter? Bør jeg bite tennene sammen eller ta en tur til legen og høre hva han anbefaler? Vanskelig situasjon dette.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hør med legen om sykemelding og/eller redusert sykemelding en periode. Jeg har dessverre samme erfaring som deg, og det eneste som har hjulpet meg er sykemelding så jeg har har fått lada opp igjen batteriene og samlet ny energi.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Høres ut som du misstrives i jobben bruker graviditeten som en dårlig grunn for å få sykmelding eller grunn være hjemme fra jobb. Personlig syntes jeg det ikke noe grunn. Syntes så synd på alle som er syke som ikke blir trodd grunnet slike som deg som bruker graviditeten på denne måten. Vi må ta vare på våre goder ikke utnytte. Jobber selv på en tung bolig jobber helt som før har 3 uker til perm har ikke vært sykmledt en eneste dag. Skulle da bare mangle jeg er frisk. Selv om jeg er trøtt kvalm og litt vondt i ryggen ser jeg ikke det som noe grunn være borte fra jobb. Håper snart leger og nav leser disse siden ser alle som utnytter systemet slik att noe blir gjort.
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Herregud for et svar da! ".....grunnet slike som deg, som bruker graviditeten på denne måten." ??? I alle dager, snakk om å forhådsdømme andre! Syns du kunne spart deg for den kommentaren! Veldig fint for deg at du ikke plages unormalt i svangerskapet, men trenger ikke rakke ned på di som gjør det. Over til den faktiske saken her... Jeg vet åssen du har det, sjefen min er helt lik! Før jeg sa at jeg var gravid var han kjempe allright, vi hadde det gøy på jobb og det var aldri noe problemer. Etter at jeg fortalte det ble han drit sur, snakket ikke til meg på 2 uker nesten, overså meg og frøs meg ut. Da jeg ble 50% sykemeldt pga bekkenløsning ble det ikke akkurat bedre.... Jeg jobber fortsatt 50%, men da han har gitt klar beskjed om at tilrettelegging er umulig så kommer jeg meg ikke tilbake i full stilling selv om jeg gjerne vil. Han er fortsatt helt annereldes mot meg enn åssen han var før jeg fortalte det, men det er levlig.... Mitt råd er å snakke med legen din! Fortell han åssen du føler deg, plagene dine og åssen du blir behandlet på jobben. Kanskje du kan få delvis sykemelding? Ta også kontakt med verneombud/tillitsvalgt, og fortell åssen du har det på jobb. Man skal ikke bli forskjellsbehandlet, oversett, fryst ut eller andre ting bare fordi man er gravid! Lykke til )
Zara84 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2011 Ser ikke ut som du har lest innlegget mitt skikkelig. Skriver at jeg har SVÆRT vondt i ryggen. Du skriver at du selv har LITT vondt. Etter min mening er ikke det sammenligningsbart. Synes synd på deg som uttaler deg så bombastisk. Du bør glede deg over at du selv er så heldig at du er frisk!
Zara84 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2011 Du skriver: "Syntes så synd på alle som er syke som ikke blir trodd grunnet slike som deg som bruker graviditeten på denne måten. Vi må ta vare på våre goder ikke utnytte." Slike som meg som vurderer å høre om legen, som har medisinsk utdanning anbefaler sykemelding ut i fra min tilstand og situasjon?! Du burde tenke deg bedre om før du svarer på andres innlegg. Takk til dere andre som har svart.
Buffy07&11 Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Syns den der var drøy 2 prinsesser, spirer i magen!!! Du kan vel ikke dømme noen på denne måten! At noen sliter med mere vondter enn andre i et svangerskap får du bare finne deg i! Skulle jo nesten tro DU var sjalu for at du ikke hadde mere vondt å kunne vært hjemme selv! Hadde du vist hvordan bekkenløsning og vanskelige arbeidsgiver lar seg kombinere tror jeg du hadde vært mere spak!
Mave10 Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 hjelp! det er folk med holdninger som deg, som man burde skjermes for! det er jo faktisk sånn at vi først og fremst er mennesker, som skal leve og være lykkelige, å holde oss friske. ikke ofre liv og helse, for en arbiedsplass, som til syvende og sist like gjerne kunne hatt noen andre til å gjøre jobben. vi er faktisk ikke så viktige i den store sammenhengen, og burde jo derfor tenke mest på oss selv, og hvordan vi kan fungere optimalt. de fleste utnytter ikke noe som helst, men er alt for lojale til et samfunn, som faktisk heller mot å utnytte oss, hvis man setter det litt på spissen. det er så typisk norsk, med en gang noe "oppdages", som er bittelitt utenfor regelverket, blir det full alarm, og sånne sladrekjerringen som sitter på gjerdet å følger med på naboen rapporterer inn i hytt og pine, for å liksom "gjøre det rette". totalt misforstått, men vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, for å få deg, eller andre som er like, til å skjnne hva jeg mener. dere er rett og slett for dumme. det KAN faktisk være forferdelig tungt å være gravid, like mye psykisk, som fysisk. ble kanskje litt vel strengt det innlegget her, og orker rett å slett ikke sitte her å dokumentere hvorfor jeg mener som jeg gjør, selv om det er fristende, men har insett at folk med slike holdninger, som den prinsessen du er, må man bare holde seg unna, å håpe de skjønner noe før det er for sent. eller sier jeg til deg som skrev det opprinnelige innlegget, at jeg synes du skal ta en tur til legen, å høre med han evt ha en delvis sykmelding? nr 1 er at du hører på deg selv, og kroppen din :) det er den du skal ha resten av livet lykke til
Mave10 Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 det her skulle komme som kommentar til prinsessa sitt innlegg, men havnet visst et annet sted. men men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå