Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Vi har pratet en del om giftemål. Han vet jeg vil gifte meg, og jeg har hatt det inntrykket av at han vil gifte seg også, bare at han vil vente en stund til. Men i går når vi snakket om det, sa han at han egentlig ikke hadde lyst til å gifte seg..EVER liksom?! Kjente jeg ble kjempelei meg..Han sa etterpå at det kan jo være at han skifter mening. Men jeg sitter igjen med en følelse av at han ikke er sikker på forholdet vårt da..At han ikke er sikker på at han vil leve sammen med meg for alltid. Det jeg tenker på er at han faktisk fridde til eksen, så DA måtte han jo være sikker på at han ville tilbringe resten av livet sammen med henne. Hvordan hadde dere tolket dette?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hm det trenger jo ikke bety noe. Samboeren min er litt frem og tilbake ang giftemål. Vi er forlovet da og skla jo gifte oss, men ene dagen kan han si at han vil gifte seg i hagen, og dagen etter at det er godt det er lenge til vi skal gifte oss så ikke vet jeg hehe. Kanskje samboeren din bare ikke har lyst å gifte seg, kan jo være han ikke tenkte så langt da han fridde til eksen, og føler at dere har det bra som dere har det nå
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Nei jeg vet ikke..Han sa også at hvis vi gifter oss, gjør han det for MN del..Men det i mine øyne blir jo helt feil blir det ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Da tenker jeg at han ikke har noen intnsjon om å gifte seg EVER, men sier han kanskje kan skifte mening så du ikke skal gå fra ham. Kanskje du burde finne ut hvorfor du så gjerne vil gifte deg? Og om du kan leve som ugift, eller er dette en "deal breaker"?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Jeg vil gifte meg med mannen jeg elsker og det visste han fra vi traff hverandre. Vi har barn sammen, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke vil gifte seg da. Jeg som hadde trodd han kom til å fri i løpet av året da han hele tiden har sagt NÅR vi gifter oss skal vi gjøre ditt og datt. Var første gang i går jeg hørte han si HVIS vi gifter oss. Jeg tror han sa det fordi 1, han er ikke sikker på forholdet vårt lengre eller 2, han bare later som for han vil overraske meg med et frieri:P Kan jo håpe på det siste, men frykter det er alternativ nr 1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #6 Skrevet 10. mars 2011 Eller alternativ 3: Han er fornøyd med forholdet slik det er. Jeg forstår at du synes dere like godt kan gifte dere nå som dere har barn. Det er godt å være gift når man har barn og elsker partneren sin. Vet han hvor viktig dette er for deg? Om han vet det så setter han jo helt klart sine ønsker foran dine, og da vet du det, i hvertfall. 16:51
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #7 Skrevet 10. mars 2011 Har dere hatt det dårlig i det siste, da ?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #8 Skrevet 10. mars 2011 Ja, han vet det er veldig viktig for meg
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #9 Skrevet 10. mars 2011 Nei, Alt er som før, vi har det veldig fint sammen i hverdagen:)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #10 Skrevet 10. mars 2011 Hvis dere har det så fint i hverdagen så ser han sikkert ikke poenget med å endre noe. Du ner nok litt mer romantisk anlagt, og han mer praktisk. Hvis dette ikke er alfa omega for deg så tror jeg at jeg ville ha forøkt å endre min innstilling til det, om jeg var deg. Men samtidig så forstår jeg ikke helt hvorfor han ikke vil det når du så gjerne vil det. Klem, 16:51.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #11 Skrevet 10. mars 2011 Takk for klemmen:) Skal vente å se hva året bringer så får vi heller prate igjen om det neste år, for jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke vil gifte seg når vi har det så bra sammen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #12 Skrevet 10. mars 2011 skjønner ikke hvorfor det er så viktig å gifte seg, jeg... Jeg vil IKKE gifte meg, og jeg elsker samboern min likevel. Fridde han til eksen da han var ung? Det er ekstremt mange som forlover seg mens de er i 20 årene, for så å gjøre det slutt noen år seinere. Kanskje han rett og slett ikke ønsker all oppmerksomheten. Du må jo bare spørre han om hvorfor, da.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #13 Skrevet 10. mars 2011 Nei, han var ikke så veldig ung..27. Jeg har seølvfølgelig spurt om det. Han sier han ikke har troen på ekteskap og at han tenker annerledes nå enn han gjorde da. Jeg ville ikke gifte meg med min eks, føltes ikke riktig, men med min saboer så føles det riktig å gifte seg. Lurer derfor på om det føltes riktig å gifte seg med hans eks, men at han ikke føler det er riktig å gifte seg med meg. Er derfor veldig sårt for meg dette her.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #14 Skrevet 10. mars 2011 Det samme sa min man.... han så ikke poenget, og trodde ikke det ville endre noe i hverdagen. Og det har det ikke gjort heller, annet enn at vi faktisk er herr og fru! Så jeg fikk han på min side etterhvert. Han har nok gjort det litt for det praktiske, men han vil jo dele livet med meg, og innså at det ikke var noe dum løsning likevel
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #15 Skrevet 10. mars 2011 Får håpe min samboer skifter mening også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå