Gå til innhold

Konstant hodepine i 2-3 uker. Fortsette i jobb ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt konstant hodepine i 3 uker nå og legen ville sykmelde meg sist jeg var der. Jeg ønsket da og jobbe så lenge som mulig pga at jeg har vært sykmeldt pga kvalme i 2mnd. Nå er jeg usikker på om det er så smart å ta smertestillende hver dag jeg skal på jobb (3 dager i uken) for å klare jobben. Banalt spørsmål, men jeg er virkelig i tvil ?? Synes svangerskapet blir så langt når jeg går hjemme, men bør jo gjøre det beste for babyen !!!

Noen synspunkt fra dere ??

NB: i dag måtte jeg være hjemme for hodepinen slapp ikke taket. Da jeg snakket med sjefen, mente hun at de timene måtte jeg ta igjen senere siden jeg hadde nettopp vært sykkmeldt :( Ikke gøy og ingen sympati å få på jobben

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta meg to paracet og komme meg på jobb etterhvert, når jeg ringte sjefen min for å si at jeg ikke kom pga huepine. Jeg hadde hodepine i seks uker i strekk, mer eller mindre hver dag og det som hjalp meg, var å holde meg hjemme rett og slett. er sjukemeldt på tredje uka og jeg har det mye bedre:)

Min anbefaling til deg er å ta legens råd altså. Jeg skjønner at du vil jobbe lengst mulig, men du har kanskje nådd det punktet nå!? Jeg har tenkt iallefall for min del at det ikke er verdt det mer.. Det er ikke verdt å presse meg selv, for jeg heller ønsker ikke å hive innpå med smertestillende..

Jeg øsnker deg lykke til og god bedring uansett hva du gjør:)

(jeg er forresten 17+5) :)

Skrevet

Takk for svar..merker jo at jeg har det bedre når jeg får hvile. Skal til legen til mandag og da tror jeg nok jeg velger å passe på meg selv og den lille. Har noen hjemme som også trenger en oppegående mor :)

Lykke til vidre du også

Skrevet

Hei! Jeg har også slitt med hodepine som sitter i hele dagen... Da jeg var hos legen sist tirsdag, fortalte jeg om mine siste plager. Hodepine, hjertebank (kjenner pulsen går i hundre når jeg ligger i ro...) Han sa jeg skulle begynne å ta jerntabletter, ettersom jernlageret mitt var lavt. Kunne dette være noe for dere? jeg tror dere må avklare det med legen før dere kaster dere over disse. Etter jeg begynte med jerntablettene har alle disse plagene forsvunnet;-)

Skrevet

åå jeg skjønner deg så godt, sliter med det samme. var først sykemeldt for ekstrem kvalme og ofte hodepine. Begynte å jobbe igjen 50 %, og har egentlig hatt mer eller mindre vondt i hode hver dag... ( Er i tillegg plaget med migrene, men har ikke hatt de store anfallene i det siste, bare intens hodepine)

Er heldig som får både støtte og forståelse på jobben :-) Synd sjefen din ikke tar hensyn til deg og din helse ! Dårlig lederskap for å si det rett ut.

Det viktigste er deg og babyen og om du føler at sykemelding er det beste så syns jeg du skal gjøre det.

Masse god bedring, og lykke til !! :-)

Skrevet

Jeg sleit med konstant hodepine for en stund siden - og jeg ble faktisk helt sjokkert over at den eneste grunnen var at jeg drakk for lite vann!

Jeg nektet å tro det da legen foreslo å drikke fem ganger mer enn jeg trodde jeg trengte. Det hjalp, og nå drikker jeg veldig mye mer vann av vane (men må mer på do..) og hodepinen er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...