Gjest Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Da jeg fikk vår førstefødte sønn for 3 år siden hadde jeg lønnet permisjon. Ca 2 uker etter at jeg begynnte på jobb igjen fikk jeg halsbetennelse, sjefen min sa at jeg ikke fikk lønn pga at jeg ikke hadde jobbet 4 uker enda. Kunne ha fått legeerklæring, men sjefen sa ikke noe om dette før jeg var tilbake i jobb igjen... Jeg ringte t.o.m NAV - sendte mail, og fikk bekreftet at sjefen min hadde rett. Noen som vet noe om dette??? Hadde jeg egentlig rett på betaling for disse dagene?
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Loven i dag: For å få rett til sykepenger må medlemmet ha vært i arbeid i minst fire uker umiddelbart før han eller hun ble arbeidsufør (opptjeningstid). Fravær i et arbeidsforhold uten gyldig grunn regnes ikke med i opptjeningstiden. Likestilt med forutgående arbeid er tidsrom da medlemmet har mottatt en ytelse til livsopphold etter kapittel 4, 8, 9 eller 14. (Kapittel 14. Ytelser ved svangerskap, fødsel og adopsjon ) Hvis loven også var slik for 3 år siden, så tok arbeidsgiveren din feil, forutsatt at du ikke hadde noe ulønnet permisjon på slutten. Men ting som skjedde for 3 år siden hadde jeg valgt å glemme nå :-)
Gjest Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Er bare at jeg var i konflikt med han gruppelederen på andre ting også som gjør at det er litt vanskelig å glemme. Har søkt meg ny jobb pga han, men ble litt het da jeg leste det. Tror jeg skal droppe det ja, og nyte hvor bra jeg har det der jeg er i dag isteden hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå