Gå til innhold

Er det slik at alle nybakte mødre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

elsker å hekle, strikke, sy, sylte bær osv?

eller er jeg et dårlig "kjerringemne"? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Jeg kan ikke noe slikt! Jeg måtte lære meg å klarre å planlegge og lage middag etter jeg fikk barn, jeg. Men liker det ikke.

Forøvrig er alle interessene mine like som før jeg fikk barn.

Skrevet

De fleste nybakte eller vordene mammaer gjør slike "kjærring" ting en liten stund. Det kalles å bygge rede.

Skrevet

Nope. Jeg verken hekler, strikker, sylter, syr, lager hjemlagd syltetøy, garver kjøtt eller tørker fisk.

Skrevet

13.40: Min redebygging gikk ut på å shoppe babyting og vaske babyklærne... Man må vel i utgangspunkte like/kunne den type håndarbeid for å drive med det i babysammenheng...

Hilsen 13.39.

Skrevet

Jeg var vel større husmoremne før jeg fikk barn. Nå etter de er kommet er det jo ikke så mye tid eller overskudd til å drive med det.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men bedriver alle nevnte aktiviteter, bortset fra garving av kjøtt. Jeg graver det i stedet, og sparer garvingen til skinnet :-)

Skrevet

Ja, det har jo ikke noe med redebygging å gjøre - jeg snakker om hva en gjør i barselstiden/permisjonstiden ikke om redebyggingen der en gjør alt klart til babyen som kommer.

Elsker å handle inn og gjøre alt klart og fint til ungen kommer, men jeg sitter nå ikke og strikker, syr og hekler for det....hadde jeg hatt tålmodigheten til det skulle jeg nok gjort det.

Skrevet

enig med13.45 var ordentlig kjerringemne før.. nåer det såvidt det kommer middag på bordet..

Skrevet

Jeg driver ikke med noe sånt. Blir for pirkete for meg. Er for utålmodig.

Men misunner de som faktisk har tålmodighet og ferdigheter til det.

Det er jo veldig fint med strikka og hekla klær osv.

Skrevet

Jeg har aldri gjort en av de tingene du nevner, til min svigermors store forargelse:)

Jeg er som jeg er, ungen min vokser opp i et fint hus med rene og pene klær og en mamma som dyrker andre interesser og trives med det. Tror jaggu det skal bli folk av han også;)

Skrevet

Haha, jeg har aldri gjort noen av delene, selv om jeg er full av beundring for de som kan det og som orker:-)

Har et mål om å lære meg å strikke en gang, men det er et langtidsprosjekt uten sidestykke :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...