Gå til innhold

Lavt stoffskifte = problemer med å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å få til et søsken til sønnen vår i 9 måneder, uten annet resultat enn to SA.

Jeg har akkurat begynt utredning hos gynekolog, og har tatt blodprøver for å sjekke bl.a. stoffskiftet.

Har lest mye om lavt stoffskifte i det siste, og jeg har de fleste av symptomene. Hadde ingen problemer med å bli gravid forrige gang, så jeg frykter at problemene jeg opplever nå (sannsynligvis) skyldes lavt stoffskifte.

Er det noen med erfaring på området som kan opplyse/oppmuntre meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan jeg gjøre :)

oppmuntring på vei :))

har slitt med lavt stoffskifte i maaange år og har blitt gravid 4! ganger omtrent på første forsøk(og ikke forsøk;))

med mine to første gikk jeg ikke på medisin, men går nå på medisiner mot dette, men ble super lett gravid alle gangene. er nå gravid med nummer 4.

har ikke anelse om det er det som gjør at du ikke blir gravid, om det har noe å si for om det er vanskeligere å bli gravid. men det virker ikke sånn på meg. men hør med legen din om h*n har noe info på området. det finnes spesialister på området med stoffskifte sykdommer rundt om så om du har dette få deg en henvisning dit:)

håper det hjalp litt...

lykke til med prøvingen og snart så sitter nok spiren :))

Skrevet

Hei!

Jeg sliter ikke med stoffskifteproblemer, men en venninne til meg gjør det - hun har to barn og har ikke hatt store problem med å bli gravid, forutom at det tok litt tid med nr 2.

Det er trist å høre om dine SA. :( føler med deg.

Vill bare si at jeg hadde selv to SA i 2010 men er nå gravid i uke 20 på vårt 3. forsøk, så det er ikke umulig!

Masse varme tanker til deg. :)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar, begge to!

Alt jeg har lest på nettet har i stor grad pekt mot at lavt stoffskifte betyr at det er vanskelig å bli gravid, men nå vet jeg at det ikke trenger å være tilfelle.

Ti måneder i prøveland er slitsomt, men jeg vet jo at det ikke egentlig er lang tid, sånn i forhold til de som virkelig sliter.

Håper bare så inderlig at det er min tur igjen snart... :)

Skrevet

Vet om ei som har lavt stoffskifte og de har vel nærmest fått beskjed om at de ikke kan få barn p.g.a hennes sykdom. Nå vet jeg ikke om det kanskje er andre faktorer også, men iflg. familie så er det lavt stoffskifte som er årsaken. Fryktlig trist, vet akkurat hvordan det er å ønske seg barn og ikke få det til.....

Men, som jeg leser ovenfor her, så er det jo ikke alle som får problemer, så krysser fingrene for deg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...