minnymor Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Vi har prøvd å få til et søsken til sønnen vår i 9 måneder, uten annet resultat enn to SA. Jeg har akkurat begynt utredning hos gynekolog, og har tatt blodprøver for å sjekke bl.a. stoffskiftet. Har lest mye om lavt stoffskifte i det siste, og jeg har de fleste av symptomene. Hadde ingen problemer med å bli gravid forrige gang, så jeg frykter at problemene jeg opplever nå (sannsynligvis) skyldes lavt stoffskifte. Er det noen med erfaring på området som kan opplyse/oppmuntre meg litt?
Arry Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har selv lavt stoffskifte, og om du har problemer med å bli gravid kan jo det være sammenheng.. Men da må du bruke tiden på å finne riktig dose medisin som kan ta en god stund.. For du vil få en standar dose gå på i ca 6 uker, ny blodprøve.. er den ikke riktig må du justere på nytt.. vente 6 uker for ny prøve osv.. tok meg godt over ett år å finne riktig dose, men jeg går på veldig høy dose da... Kan ikke gi noe fasitsvar, men jeg tror sånt kan ha forskjellige sammenhenger f eks, kosthold, trening, psykisk,og har du stoffskifte så er man jo ikke helt pigg psykisk da man kan ha noe depresjonstegn,sliten uopplagt osv.. Har også lest at man sliter mer med å gå ned i vekt, jeg selv har gått ned en masse kg og har ikke hatt det problemet.. så det ligger nok også indivduelt hos oss.. Du får ha lykke til, men ta tiden til hjelp er vel det beste rådet jeg kan gi
Noah 08. Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Mener ikke å si at du tar feil,men siden du har hatt 2 sa på 9 mnd. har du jo ikke problemer med å bli gravid.. det er nok noe annet.. Trist uansett,lykke til med utredningen,håper legen kan hjelpe deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå