Gå til innhold

Begynner med kjerringråd uansett hva :) Tips? Finnes mat/drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det 2 dager til termin, eller 5 dager på overtid ettersom hvem man hører på. Og jeg er lite interessert i å gå særlig over. Leste at sæd inneholder et samme stoff som de bruker for å sette igang på sykehuset, så da prøvde vi det i går :) Håper det gir effekt.

Noen med andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et glass rødvin, sterk mat, spring i trapper, vaske vindu har jeg hørt, men så har jeg å hørt at d bare blir maserier når man styrer med dette, er man ikke moden nok så vil ikke kroppen uansett.....ender bare med å slite seg ut osv.... men hvem vet...

Skrevet

et glass rødvin, sterk mat, spring i trapper, vaske vindu har jeg hørt, men så har jeg å hørt at d bare blir maserier når man styrer med dette, er man ikke moden nok så vil ikke kroppen uansett.....ender bare med å slite seg ut osv.... men hvem vet...

Skrevet

Tror du skal forholde deg til ul terminen :) Babyen tar lite hensyn til om hvorvidt du er interessert eller ikke å gå over termin.

Bruk heller den siste tiden på å slappe av og kose deg, det skjer ingen verdens ting før det er klart.

Skrevet

Massere brystvortene! Det, samt sex, er vel det eneste som faktisk er bevist at funker. Stimulering av brystvortene setter vel igang noen hormoner, de samme som når man ammer. Og det sies jo at når man ammer rett etter fødsel, så kan etterriene trå inn ekstra - nettopp fordi livmora trekker seg sammen.

Jeg merker det godt! Hvis jeg begynner å massere brystvortene så tar det 1 minutt før modningsriene trer til :)) Nå er det modning, og ikke nødvendigvis rier jeg er ute etter, er bare 37+6. Men jeg blir helt facinert over hvor bra det funker, og jeg vet det modnes hos meg på det. JM har sjekket før og etter jeg begynte med dette :)

Ellers har jeg hørt kanel og bitter lemon.. Kjerringråd, vel og merke :) Bringebærbladte/kapsler. Lykke til :)

Skrevet

såpass nært termin trur jeg det bare er sex som fungerer..og stimulering av brystvortene kanskje. men med minstemann fant jeg da ut at jeg skulle snu om stua mi og vaske grundig 6 dager før termin..samme kvelden begynte fødselen og han ble født tidlig morgenen etter=)

Skrevet

Masserer du brystvortene lenge da eller? Tror eg må prøve dette :)

Skrevet

Etter sex i går har jeg hatt modningsrier i nå 9 timer.. og er kjempesliten. Dette er ikke noe morsomt, men håper jo det kan føre til fødsel etterhvert :)

Spørs om det blir å prøve ut noe særlig mer. Skjønner at jeg må vente til babyen er klar, men jeg fungerer ikke som menneske og har ikke gjort det i flere mnd. Jeg blir deprimert og lei meg av å ikke klare normale hverdagsting. Og nå ville jeg bare prøve litt naturlige ting, for å se om jeg kunne hjelpe til litt selv. Er så lei av smerter og å være sånn her.

Takk for tips til de som kom med det! :)

Skrevet

Maks en time, to ganger i døgnet sa jm til meg. Ingen krise å gjøre oftere eller kortere, men sjansen er liten for at det har noe for seg da.

Jeg merker effekten ASAP, men det er ikke så vondt som ordentlige rier. Bare ubehagelig/småvondt, sterkere enn vonde kynnere. Og så får jeg samtidig murringer i korsrygg og nederst i mage. Ettersom jeg ikke blir sliten av dette, så tar jeg en runde når jeg sitter i sofaen og ser på tv :)

Skrevet

Ha MYE sex! :P i sæden er det et middel som finnes i denne modning/igansettingsgeleen de har på føden, men bare en sjettedel av hva som er i geleen..så ha myyyyye sex;)

Skrevet

Noe fremgang Miaimagen? Her går det i spensthopp og sex får å få igang noe... Får kraftige kynnere og menssmerter, nyter et hvert tegn på at kroppen forbereder seg:)

Skrevet

Lakserolje. Vet det er mange som sier det er farlig etc men ble anbefalt det av gynokolog mot hard mage for to uker siden. Spurte om det ikke kunne være farlig for barnet og at en kunne få styrtfødsel. Han sa at dette var noe de trudde før i tiden og at de gav gravide det nå sålenge de var kommet til uke 36. Det kunne gi fødsel men var ikke farlig. Fikk en ss på sykehuset og tok en ss hjemme. Fikk mye rier og fikk en cm til med åpning men ingen fødsel. Dette var på universitetssykehuset i Tromsø og der har de høy kompetanse på gravide så stoler på de...

Skrevet

Med min første tok jeg noen solide slurt lakserolje da jeg var to dager på overtid. Dette var på ettermiddagen og kl. 11 neste dag var ungen ute.

Nå med siste hadde vi masse sex, gjerne to ganger daglig. Fikk alltid sterke kynnere etterpå. Pga nyreproblemer ble jeg satt i gang tre uker før tia og da jeg kom inn til sjekk før igangsetting hadde jeg aallerede 4 cm åpning og var helt klar for fødsel. Men jeg måtte ha drypp for å komme i gang. Fødselen to bare en time, antagelig fordi jeg var så åpen da jeg kom inn.

Så jeg har tro på masse sex ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...