Gå til innhold

Utro eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved en ren tilfeldighet fant jeg dette på min samboers mobil, når jeg fikk beskjed å finne et kontonummer som lå på mobilen.

Denne meldingen kom fra en arbeidskollega til min samboer:

Du og. Gla i dg og.

Melding som var sendt fra min samboers mobil var:

Kos dg i helga. Gla i dg! Klem.

Gla i dg, savne dg og klem, var ord som var sendt mellom disse ved flere anledninger ca 4 meldinger som jeg fant. Etter loggen er det sendt 5-12 smser daglig mellom dem. De fleste er slettet, men disse jeg fant er fordelt over en ca 1,5 mnd.

Hvordan tolker man dette?

Hvor går grensen for "utroskap" på sms?

Hva gjør man i slik tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, min mann som faktisk er glad i meg avslutter ikke alltid meldingene slik og vi sender ikke 10-12 meldinger hver dag. Ikke når han er på reise en gang.

Så ja, de har et forhold som ikke tåler dagens lys.

Skrevet

oi! Jeg hadde sagt til min mann dersom jeg hadde sett noe sånt. Man kan jo bli glad i venner og det er jo ikke uvanlig å formidle det, men på denne måten og at de savner hverandre o.l. Det høres ikke riktig ut for meg.

Skrevet

Det er vel individuelt hva som betegnes som utroskap.

Jeg derimot har nulltoleranse for alt. ALT!

Så jeg hadde ikke blitt ei hyggelig dame etter å ha sett de meldingene.

Nå har jo jeg og sambo vært igjennom en del fra før av så iallefall som forholdet vårt er nå så har jeg veldig liten tålmodighet.

Har du snakket med han om det?

Skrevet

Nei, har ikke nevnt noe enda... tror jeg kommer til å bli ganske sint, hvis/ når det bryter ut... Det surrer den del tanker i hodet mitt nå...

At man er glad i vennene/ kollegaer og slik, er jo greit. Men det jeg ikke får til å stemme er at man skriver dette på meldinger til hverandre.

Jeg er utrolig glad i mine venner, arb. kollegaer, men jeg har aldri, aldri skrivet det med ord i sms til dem. Da føler jeg at jeg har gått overstreken.

Skal jeg sende sms til en av mine tidligere samboere eller guttevenner å si "glad i dg" og i en annen melding si det samme til min samboer, da blir det jo "tomme ord" eller ord uten mening.

Etter det jeg har fått med meg, så har den andre personen også samboer og barn på rundt 6mnd.

Huff verden er lunefull.

Skrevet

Tja, det går alltid an å spørre, men ikke regn med å få et sannferdig svar. Standardsvarene i slike situasjoner er: "det er en spøk oss imellom". "Vi har en sånn tone på jobben. Eller "hun har et slikt språk når hun smser og jeg synes jeg må svare på samme nivå".

Videre standard er en forsikring om at det ikke betyr noen ting og at det er deg han elsker. Om han er offansiv legger han til at "tror du jeg er så dum at jeg hadde latt beskjedene bli liggende der hvis det var noe mellom oss?"

Videre vil han passe seg bedre og bli mer utspekulert i fremtiden. En løsning er å skaffe seg en ekstra mobiltelefon, en annen å holde seg til chat/skype el. lignende på en passordbeskyttet pc.

Om jeg tror han har et forhold til henne? Ja, selvfølgelig. Eller også har han det ikke enda, men ønsker det og arbeider mot det.

Har jeg dårlige erfaringer med menn? Jada. Både egne og andres. Og de er patetisk like i handlingsmønsteret alle sammen.

Skrevet

11.51 her

Glemte: Ja, han kommer til å bli sint og kjefte på deg fordi du har spionert på ham. Det er også en helt vanlig forsvarsmekanisme. Hvis det kommer aå langt at han innrømmer et forhold til henne, så kan du regne med at det også er din skyld.

Skrevet

Huff, jeg kjenner jeg får vondt i magen på dine vegne. Har vært igjennom utroskap selv og vet hvor vondt det gjør. Dette er garantert ikke uskyldige meldinger. Vet du hvem denne kollegaen er? Evt hvem samboeren er? Selv fikk jeg min samboer til å legge kortene på bordet ved å la han tro at jeg visste mer enn jeg gjorde. Hva med å si at samboeren til denne kollegaen har kontaktet deg etter han så meldinger på hennes telefon, og at han lurte på om du var klar over dette forholdet? Og at du deretter sjekket han mob og fikk det bekreftet?

Skrevet

Regner med at når/ hvis jeg opp saken, kommer vel hustaket til å løftes med noen meter... Og som det tidligere skrives at unnskyldingene kommer vel på løpende bånd. Med både fordeler og ulemper.

Hva gjør man... hva er rette valget å ta... spørre rett ut eller la det være... Spionere mer eller ikke... "snoke" på telefon eller ikke (ikke ofte man har muligheten, har jo mobilen med overalt)... Finne ut hva kollegaens samboer heter å ringe å si det rett ut, eller ikke..

Huff hvor mange tanker som kommer frem, når man sitter her å tenker.. Det er ikke lett å la det være heller.

Nei, kjenner ikke kollegaen eller kolleganens samboer.

Min samboer har en pendler vei på ca 1,5 time en vei.

Å si at man ble kontaktet av kollegaens samboer, tror jeg ikke er mulighet...

Snart er arbeidsdagen min over og man skal kjøre heim til barna i det minste. Skal prøve å "grave" litt uskyldig i kveld (hvis jeg føler for det).

Har det mest vondt i dag.

Skrevet

Vil tro mannen din er utro, eller har et veldig spesielt forhold til kollegaen sin som han ikke er klar over er høyst upassende. Kan hende det er platonisk og uskyldig, men det hadde vært helt uakseptabelt i mine øyne.

Jeg ville tatt det opp med han, og latt han få en sjanse til å forklare seg om hva slags forhold og frøken fryd på jobb har.

Om han har noe på gang så må dere vurdere forholdet, er det en flørt som kan/vil utarte seg så hadde jeg bedd han om å velge enten deg eller bytte jobb og avslutte all kontakt med denne dama.

Skrevet

Jepp, han får nok dyppa kjøttfløyta si på arkivrommet på jobben skal du se.

Og sms'ene er nok bare toppen av isfjellet.

Samtidig stusser jeg på at han ba deg sjekke et kontonummer som skulle ligge på hans telefon når han visste at disse meldingene lå der.

Det kan jo enten være fordi han

1) er litt hjernedød og ikke tenkte at du ville sjekke meldingene hans

2) ikke brydde seg noe om det fordi hun i andre enden av meldingene ikke betyr noe

3) ville at du skulle se det av en eller annen grunn.

Men jeg heller fortsatt til at han antagelig får seg ei beta på jobb.

Skrevet

Huff, dette høres ikke bra ut. Selv om man er glad i kollegaer, er det merkelig å skrive det på den måten. Det jeg reagerer mest på er at de har sendt 5-12 sms daglig. Det er helt enormt mye til en kollega. Alt tyder dessverre på at han har gått over grensen med denne kollegaen. Hadde aldri klart å slå meg til ro med dette. Hvis han er god til å lyve, ville jeg prøvd å "undersøke" litt mer før jeg tok det opp.

Skrevet

Selvfølgelig har disse to noe på gang! Herregud, hvor naiv er det mulig å bli. Du har bevisene rett foran deg og skjønner det ikke selv engang.

Skrevet

Hvorfor så krass 17:28? Skjønner du ikke at jenta er lei seg og du gjør ikke saken bedre! De fleste vil vel tro det beste om sin samboer/ mann inntil det motsatte er bevist.

Men det lukter ugler i mosen, jeg er enig i det. Det er forferdelig å ta den du stoler mest på i å være utro, så ha litt med følelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...