Gå til innhold

NAV dama? Eller noen med peiling? Permisjon

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i svangerskapspermisjon.

Jeg ringte akkurat NAV for å spørre om jeg kunne jobbe ei vakt nå i mars mnd fordi det er krise på jobben. Far skal ha en uke permisjon i april. Jeg lurte på om jeg kunne ta på meg ei vakt nå, også jobbe bare 4 dager i april men dette går ikke for da må det inn skriftlig 6 uker før tiden?

Er det ikke det samme for dere om jeg jobber nå eller da? Eneste det utgjør er at jeg får litt ekstra penger denne mnd, og litt mindre neste?

Fortsetter under...

Men jeg skal jo ikke jobbe mer enn de 50 dagene far skal ha perm totalt sett. Hvorfor er det ikke det samme når jeg jobber? Jeg bare lurer.. Det går jo ikke ut over noen på nav. Og sluttsummen er jo lik--

Hadde det vært slik at jeg kom til å jobbe en dag ekstra kunne jeg skjønt det men. Jeg skal jo ikke det.

Hvordan skal nav kunne vite det? De har jo ikke kontroll på hvordan du jobber når pappaen har permisjon? Reglene er veldig klare på dette - man kan ikke jobbe når man mottar 100% permisjon, og skal man jobbe må det avklares på forhånd og man må ha avtale med arbeidsgiver om hvor mye man skal jobbe som må sendes inn.. Reglene er sånn. Godta det. Punktum.

Du må søke om utsettelse for denne ene dagen. Last ned skjema fra nav.no

Det er veldig lett

Om det er slik at du og jobben gjør en liten "spansk" en, og at du bare jobber denne vakten og heller kommer tilbake fra perm en dag senere....... Total summen for nav blir den samme, men aner ikke or firkanta de er hvis de finner det ut.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...