Gå til innhold

Hva er temperaturen for feber igjen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vanligvis en kroppstemperatur på rundt 36,5 tror jeg... Hvis jeg har 37,8 har jeg da feber? Trodde grensen gikk ved 38.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss får man feber først når temp. går opp til 38. Og paracet når temp. stiger til 40 og blir værende...

Skrevet

Det blir jo ikke betegnet som feber. Men, hvis jeg har 37,8 i temp er jeg i dårlig form og føler meg syk. Samme med eldstemann. Så for meg og eldste blir det likevel feber.

Skrevet

Mellom 37,5 og 38 er man det man kaller subfebril. Det vil si lettere forhøyet temperatur, men vil av en lege ikke bli betegnet som feber. 38 og opp er feber.

 

Men, man trenger ikke å føle seg bra selv om man ikke har feber, og det er lov. Altså, man kan være syk uten å ha feber.

 

God bedring!

Skrevet

Men det føles selvfølgelig som man har feber når man har lav normaltemp! Jeg ligger på 36,4 til vanlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...