Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #1 Skrevet 10. mars 2011 Har vanligvis en kroppstemperatur på rundt 36,5 tror jeg... Hvis jeg har 37,8 har jeg da feber? Trodde grensen gikk ved 38.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #2 Skrevet 10. mars 2011 Hos oss får man feber først når temp. går opp til 38. Og paracet når temp. stiger til 40 og blir værende...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Det blir jo ikke betegnet som feber. Men, hvis jeg har 37,8 i temp er jeg i dårlig form og føler meg syk. Samme med eldstemann. Så for meg og eldste blir det likevel feber.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Mellom 37,5 og 38 er man det man kaller subfebril. Det vil si lettere forhøyet temperatur, men vil av en lege ikke bli betegnet som feber. 38 og opp er feber. Men, man trenger ikke å føle seg bra selv om man ikke har feber, og det er lov. Altså, man kan være syk uten å ha feber. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Men det føles selvfølgelig som man har feber når man har lav normaltemp! Jeg ligger på 36,4 til vanlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå