Gå til innhold

Dilemma... Bhg i morgen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten hadde visst hatt en stoooor diarè bleie i bhg i dag, iflg assistenten.

Det hadde rent utover ble jeg fortalt.

Men når jeg kommer hjem og skal legge klærene som naturligvis da ville hatt bæsj på seg i vask, så er det ikke antydning til bæsj :-/ Kun en liiiten stripe på innsiden av bodyen (mot lårene) Strømpebuksa var helt ren, samme med buksen.

Han er ikke dårlig i det hele tatt, allmenntilstanden er helt fin. Spiste middag og kvelds, og har ikke hatt bæsjebleie.

Synes hun overdrev litt jeg, føler jeg ikke kan sende i bhg pga 24 timers regelen, men han har jo ikke diarè.... Tror det var en promp jeg, med noe i :)

Ville du sendt i bhg?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt han i barnehagen, helt klart. Gutten min har stadig vekk løs mage uten å være syk. Kan være mye annet som er årsaken til det.

Skrevet

Sønnen min har hatt diare (skikkelig suppe ;) i to dager, men det kom lite ut av bleia - så din sønn kan nok hatt diare selv om det ikke har kommet på klærne.

Tror jeg ville sett an natten og formen i morgen tildlig, evt. holdt han hjemme for å se an dagen. Er han litt syk så blir han bare verre ved å være i barnehagen. Tror nok ikke personalet løy om en diarebleie.

Skrevet

Det er vel som oftest 48-timersregel de opererer med?

Jeg hadde holdt hjemme. En assistent er like flink til å oppdage diaré som en med pedagogisk utdannelse. Bleia kan være full av løs avføring, selv om ikke alle klærne er bæsjet ut. Har de sagt at han hadde diaré, hadde jeg stolt på det. Selvfølgelig kan man få det av andre ting en magesyke, men regelen er der for en grunn.

Skrevet

Men hvis han vanligvis ikke har det, da bør man jo ikke sende barnet i barnehagen. Ene barnet mitt har ofte løs mage, og får komme i barnehagen selv med det (ikke hvis vi har omgangssyken i huset), men mine andre må pent holdes hjemme hvis det skjer.

Skrevet

Sønnen min hadde begynte omgangssyken med en diarebleie, var fin form resten av dagen - men så kom alt dagen etter med spy og diare.

Han hadde diare i et døgn ca, masse diare...men bodyen og strømpebuksa ble aldri tilgriset.

Jeg ville holdt han hjemme! Garantert! Better safe than sorry...

Skrevet

Hvis det var en lortestripe på bodyen, har det jo rent utover som hun sa! Hold ham hjemme i 48 timer.

Skrevet

Han er jo ikke syk. Ikke er det sykdom på avd heller. Matlysten er på topp, noe den ellers ikke ville vært om han hadde hatt magevondt...

Tenker han sendes i bhg...

HI

Skrevet

Mine unger spydde én gang pga. omgangssyke sist. De hadde heller ikke vondt i magen etterpå, og hadde god apetitt, før og etter. Kanskje jeg egentlig burde sendt dem i barnehagen de to dagene etter. De kan jo ha sett noe de ble kvalme av....

Akkurat...

Det er respektløst ovenfor ansatte og andre foreldres barn, hvis du sender ungen i barnehagen under "karantenedagene". De er der for en grunn, og du kan ikke vite om barnet ditt har et magevirus. Ikke alle blir like hardt rammet.

Skrevet

Enig med de fleste andre over her jeg altså.. Om han har hatt diarè så bør han være hjemme i minst 24 timer.. Det er jo mye bedre å være hjemme en dag for mye enn at han skal smitte en hel avdeling! Tross alt..

Selv har jeg en sønn med melkealergi som har diare hver gang han har fått i seg yoghurt eller melk, men det blir annerledes da vi alltid kan "spore" diareen tilbake til dette. Om vi ikke kan det/ er usikre kartlegger vi hva han har fått i seg det siste døgnet, og om han ikke har fått i seg melk så holder vi han selvfølgelig hjemme som alle andre!

Skrevet

I følge oppslaget i bhg der eg jobbar er definisjonen på diaré som følger: Tyntflytende, vannaktig avføring minst to ganger i døgnet.

Så om denne definisjonen er "regelen" i alle barnehagar og guten din berre har hatt EIN "omgang" og ikkje har meir i natt/morgon tidleg kan du i teorien sende han i bhg.

Skrevet

sønnen min har "irritabel tarmsyndrom". det har vi fått påvist hos lege så min sønn får være i barnehage med diare - med forbehold om at allmenntilstanden hans er bra :)

Skrevet

I vår bhg gjelder 48 timer.

Eldste min hadde selv diare en gang i dag, han har vært hjemme hele uka pga stygg hoste og litt feber.

Hadde håpet han skulle bli bra til i morgen, men så fikk han diare.

Jeg er 99% sikker på at det ikke er omgangssyke, men her blir det ikke bhg før til mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...