Gå til innhold

Ang farskapstest


Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter innom fra barn i magen :)

 

Lurer på dette ang farskapstest. Barnefar vil gjerne har det før han vil innvolvere seg for å være 100% sikker. Jeg VET det er han så han skal gjerne få test for min del.

Men siden han ikke vil vite noe før barnet er født (i juni) så vil jeg tro det vil ta år og dager før denne testen blir tatt og svaret kommer...

Kan jeg på noen måte få han til å komme på sykehuset før vi reiser derfra for å få tatt testen? Er det noe de gjør der elelr MÅ det kjøpes en sånn qtips privat på nett og sende inn eller taes gjennom NAV?

 

Lurer veeeeldig på dette, og feks hvor lang tid det tar osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gjort det selv, men tror kanskje jeg ville hørt med fastlegen eller jordmor. Amathea vet kanskje noe om det...??

Skrevet

Dere kan bestille privat, men det koster og vil nok ta ganske lang tid.

Vi tok gjennom nav.. far ville ikke skrive under på papirer selvom han selv sa han viste han var far så ville han ha test. Var på møte hos nav ett par uker etter fødsel og fikk kort tid etter det tester og papirer i posten. Tok testen når jeg var på 6ukers kontroll hos lege og det tok vel ca en mnd før vi fikk svar.

De tar ikke dna tester på sykehuset før dere drar hjem.

Skrevet

Okei, takker for svar :)

Det var det jeg fryktet at det ville bli den versjonen der...synes det er helt utrolig at det skal måtte ta sååå lang tid å få svar på den der prøven altså! Er så irriterende da han har sagt at han vil ta test først og så være innvolvert etter evt positivt svar, spes når eg VET det er han som er far! Tenker bare på hvor mye han vil gå glipp av de første mnd før svaret er klart.... :(

Skrevet

nav kan det ta sin sid, men når det gjelder private tester tar det ikke mer en maks 4 uker

Skrevet

BF her ville også ha DNA. Noe han selvsagt fikk lov til.

Jeg visste også at det BARE var han som KUNNE være faren, så jeg forsikret han om at han kunne godt være involvert fra dag 1, selv om det tok en god stund før vi fikk resultatene av prøven.

Gikk greit det. Han stolte på meg. (selv om hun nesten var 4 mnd før vi fikk svarene på prøvene)

Skrevet

Heldig du da :) Får håpe det blir slik her også, syns det er synd om han skal gå glipp av så mye av småen sin første tid pga det tar evigheter med svar på testen...

 

Eg har jo vert veldig klar hele tiden på at det ER han som er far og han vet det innerst inne også, men prøver vel å klamre seg til siste halmstrå for å slippe å betale bidrag (noe han faktisk ikke må fordi han tjener såpass lite). Og det IRRITERER meg at han skal være så vanskelig når eg VET det er han som er far...men har absolutt ingen kommunikasjon med han nå under savangerskapet så er vanskelig å virkelig "overbevise" han om at det er like greit å være innvolvert fra starten av, evt allerede nå (eller for flere mnd siden) Men slik er det vel med disse mannfolka ;) hehe

Skrevet

Gah... Du HI, jeg har hatt det akkurat slik jeg også. Aldri vært noen tvil om at han var faren, og det visste han, men klamret seg vel og lenge til siste halmstrå likevel. Han ville absolutt IKKE ta dna-test via nav, men bestilte tester på nett. Da han fikk surra seg til det 3-4 uker etter fødsel, tok det ikke mer enn 9-10 dager før svaret kom. Han ville ikke se babyen før dette. Forstå det den som vil.

Skrevet

Ja er det som er så forbanna irriterende! Det nytter jo ikke å mase på han heller, for da tar det nok bare enda lengre tid! Håper bare han har tenkt såpass selv om hvordan han vil gjøre dette her og har bestillt slik at det tar minst mulig tid, men tviler i grunn på det!:(

 

Kunne bestillt og hatt det klart eg men det er jo HAN som vil ta test så han får fader meg betale for den selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...