Jojo81*snartmammaigjen* Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 I morgen braker det løs, forhåpentligvis, med igangsettelse og alt det det innebærer. Jeg håper bare så inderlig at det ikke stopper opp eller at det ikke funker, for nå har jeg grudd meg i mange lange timer siden vi fikk datoen.. Gleder meg absolutt ikke til fødsel, og særlig ikke siden så mange forteller meg at det blir så innmari mye verre når man settes i gang, at det blir så intenst. Så jeg håper det er noen der ute som har erfaringer med igangsettelse hvor det har gått helt fint? Bare sånn for å trøste bittelitt?
Mia2011 Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Har ikke blitt satt i gang tidligere, men skjønner du blir bekymret når su hører skrekk historier.. men husk det er ofte de verste man hører om, det er nok langt fra slik for alle.. Ønsker deg hvertfall lykke til
blå og rosa+lillebror Skrevet 10. mars 2011 #3 Skrevet 10. mars 2011 Har ikke erfaring selv, men ønsker deg lykke til !
Mamma til tre? Skrevet 10. mars 2011 #4 Skrevet 10. mars 2011 Jeg har blitt igangsatt, og når jeg snakker med andre som har født så har jeg hatt en "fin" fødsel. Altså jeg syntes det gjorde dritt vondt! Men det tror jeg bare det gjør og føde:) Jeg hadde ingen modning, fikk første stikkpille klokken 9 om morgenen dro hjem og sov, fikk ny pille klokken fem. Da var det så lite modening at de snakket om at den siste ikke ble satt før dagen etter ( tror de helst ville at jeg skulle føde på dagen). Vel det gjorde jeg ikke. Klokka ni begynte jeg å få alvorlig vondt, fikk tilbud om å bade. Var i vannet i ca 1,5 time da ble jeg pultselig redd for at riene skulle gjøre at jeg druknet (man blir litt rar under fødsel). Opp av vannet, fikk tilbud om lystgass ( det er helt konge, som å være drittings i to minutter). Klokken halv ett mente jordmor at fødsel var i gang. Tror jeg fikk tilbud om epudural i tre tiden, syntes ikke den hjalp dessuten tok den riene mot slutten hos meg. ( Neste gang blir uten hvis jeg klarer). Svettet som en tulling var klis våt. På etter eller annet tidspunkt tok de vannet men jeg husker ikke helt når, var for høy på lystgass til å huske alle detaljene med tidspunkt og slikt;) Pga epuduralen og vinkelen på livmorhalsen ( eller noe sånt) ble det litt lenge med pressriser. Men klokken 05.03 var lille venn i mine armer, full av blod og avføring siden hun bæjset på vei ut... Men bare så det er sagt jeg hadde full fødselsangst, var helt hysterisk. Men etter denne fødseln så bestemte jeg meg i løpe av noen timer at vi kunne få et barn til om vi ville det. Nå er jeg gravid for andre gang på to år:) I gangsetting trenger ikke være så ille, det kan vær like greit som en vanlig fødsel. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå