Gå til innhold

Hmm... hvor mye utdanning kontra lønn har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel.. Noen ønsker faktisk å bli barne og ungdomsarbeider. Noen vil bli bilmekaniker og dere med en flott master bør være takknemlig for at de gidder. Hvis ikke hadde ikke dere kommet dere noen plass.

Dere ser på meg på èn måte og jeg motsatt. Kan ikke se for meg at dere noen gang kan få meg til å le. Kan ikke se for meg at dere kan skifte dekk, olje eller bensinfilter på bilen. Det kan dere jo legge i hendene til de mindre intelligente som er er uten disiplin og uinteressante. Også tør dere virkelig å kjøre bilen etter at disse menneskene har tatt i bilen deres? (satt på kanten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilmekaniker er da en utdanning.

Ungdomsskolen, derimot, det er obligatorisk skolegang. Stopper du der, er du uten utdanning. Men med talent, ihuga engasjement, erfaring og litt flaks kan du opparbeide en realkompetanse på en hel masse felter.

Jeg ville ikke verken legge inn bilen min eller kroppen min til reparasjon hos noen som hadde feil utdanning, eller ingen utdanning. Så er det bare å se i øynene at å skjære i mennesker er noe høyere vurdert enn å skru på biler, og at du neppe ville komme til å bli kirurg bare med realkompetanse....

Skrevet

Er ikke alltid snakk om å ikke gidde å ta utdannelse.

Ikke alle går uberørt gjennom skoleårene.

Skrevet

Riktig! Ble pælma ut hjemmefra og ikke den som ber om hjelp. Måtte klare meg selv da vet du :)

Skrevet

Kjære 22:48

Ja. Jeg har aldi hatt et eneste problem med å skaffe meg jobb. Selvfølgelig kan jeg nok aldri bli advokat eller lege, men det vil jeg heller ikke bli. Hvis du finner det vanskelig å forstå, så er det ditt problem, ikke mitt.

Jeg er ikke dermed sagt mindre intelligent enn deg. Kanskje er jeg mer intelligent, men valgte altså ikke å ta høy utdanning fordi mitt ønske om utdanning ikke inkluderte flere år med studier og studiegjeld. Jeg valgte noe annet enn deg.

Jeg er ikke totalt uten utdannelse, men valgte å ikke bli akademiker. Er det galt eller til din fordel?

22:43

Skrevet

Så trangsynte dere er...

En person uten utdanning kan ha masse livserfaringer og visdom med seg selv om h*n ikke er i besittelse av en resyme som kan vise til flere år på skolebenken.

Vil dere da si at det er dønn kjedelig å snakke med eldre folk?

Eldre mennesker som har opplevd krigen?

Er en del av de som ikke har lengre enn til ut ungdomsskolen om de har vært så heldig å gjort det...

Tenk hvor mye en kan lære av de, hvor mye de kan fortelle oss....

Eller er det kun ene og alene verdi i folk med lang utdannelse??

Jeg har selv utdaning utover fler år, og har nå startet på enda mer utdanning...men ser ikke på meg selv som et overmenneske av den grunn. Har møtt mennesker med utdanning langt over ørene og flere av de de er så tørre og tomme og uten erfaring enn den de finner i bøkene...

Skrevet

Jeg har vg og fagutdannelse med fagbrev.

15 års erfaring og 326 000 kr

• 2 uker senere...
Skrevet

Så når du leverer inn bilen til reperasjon, så spør du hvem som skal skru på bilen og ber om å få se skolepapirene da eller?

Skrevet

Virker som noen her mener at man enten har høy utdannelse, ELLER er praktisk anlagt.

Kan man ikke være begge deler?

Jeg holder på med min utdannelse (innen lønn og personal), med vgs blir det 5 års utdannelse. (Jeg er omsorgsarbeider, men går videre, så sitter igjen med to utdannelser)

MEN, jeg er også veldig praktisk anlagt, både når det gjelder bil, utendørs og innendørs. Klarer meg fint uten profesjonelle når det ikke gjelder elektronikk og rørlegger.

Man må sette pris på at ikke alle tar høy utdannelse, og ønsker å arbeide i kassa på REMA og som barnehageassistent(jeg rakker IKKE ned på dem som arbeider på disse plassene, har arbeidet i både barnehage og butikk selv), hva skulle dere gjort uten dem?

Verden går ikke rundt uten noen i disse yrkene som ikke krever utdannelse!

Skrevet

Blir overrasket over sånn kommentarer. Dønn kjedelig å diskuterer med mennesker uten utdanning. Hva diskuterer du som er sån interessant at du ikke kan diskutere det med noen utdanning. Snakk om å se ned på folk.

Skrevet

Det aller viktigste er faktisk at man jobber og bidrar, Ikke om man er utdannet eller ikke.

Det sagt så mener jeg selvfølgelig at det i mange yrker så er det et must at man er utdannet som feks lege, tannlege, lærere, elektrikere osv.

Skrevet

5 år og 420 000 kr. 5 års ansiennitet.

Skrevet

6 års utdanning og 430 000. Lærer

Skrevet

Jobbet i ca 10 år.

i overkant av 300 000. Blir ikke lenge til jeg går opp 100 000.

Ingen utdannelse.

Skrevet

6 års høyere utdannelse. Tjener 415 000. Jobber i forlag.

Skrevet

3år høyere utdannelse 320 000 i årslønn + tilegg. er ferdig til sommeren.

eg ser på utdannelse som en mulighet til å få økt frihet til å velge arbeid, og økt kompetanse, noe som gir mer arbeidsglede.

OG at eg har utdannelse gir mine barn en mulighet for at de og velger høyere utdannelse og faktisk klarer seg godt her i livet. mye av den tanken var at eg har vert alenemor siden første ble født frem til det siste året, og eg vil ikke ha stempelet som ung alenemor med dårlig utdannelse. (har en vg yrkesutdannelse og)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...