Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Jeg leier en leilighet og er fornøyd bortsett fra en ting: Det er ikke en søppeldunk utenfor her... Det står en kontainer ca 150 meter ned i bakken. Det er så bratt her at søppelbilen ikke kommer opp på vinterstid. (Huseier bor ikke her) Jeg er aleneforsørger og datteren min er i bleiealderen, så det har blitt et problem hvor jeg skal gjøre av bleier og annnet som må kastes. Er det jeg eller huseier som må skaffe en søppeldunk?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Huseier har skaffet deg en container, om du vil ha noe mer så må du kjøpe det selv. Huseier har rett.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 hvis ikke det står noe i kontrakten om det så er det vel du som må skaffe det og betale for tømming?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Dersom du skal bruke containeren er det vell ikke noe problem...?
1+1=3<3 Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Hvis eier ikke vil ha søppeldunk der så er det vel du. Å da tar du jo med deg søppeldunken når du flytter ut derfra.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 Hva med å bare ta turen til konteineren? Tror nok du må skaffe deg søplekasse selv, om du absolutt vil ha det. Er jo bare å gå med søpla når ungen sover, kan jo ikke ta så lang tid det..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 En conteiner til alt? Ikke noe resirkulering?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Det er det kommunen som bestemmer. Ring dem.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Hmm ser at flertallet holder med huseier her.. Containeren er kommunens, uten at det spiller noen rolle. Jeg mener at slikt er vanlig at inngår når man leier,men jeg er ingen ekspert. Det er egentlig ingen big deal, men var jeg huseier ville jeg nok ikke gjort meg vanskelig på noe slikt. Da får jeg fikse det i morgen )
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 Ta kontakt med renovasjonsanlegget i kommunen, så får du søppeldunk derfra. Så får du gjøre som resten av oss, dra den til søppelbilen to ganger i måneden. Jeg må ta søppeldunken 150 meter bort fra huset. Gjør det når mine tre barn sover, så du burde klare det du også.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Huseier skal stå for renovasjonsutgiftene, inkl søppeldunk. Men du kan ikke kreve at søppelbilen skal komme til døra og hente den. Vi bor i privat vei og må hver onsdag trille søppeldunken ned til felles avhenting på parkeringsplassen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #12 Skrevet 9. mars 2011 Ingen resirkulering her nei, desverre... Har litt motforestillinger mot å gå så langt fra huset mens ungen sover, så det blir nok søppeldunk ja HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Betaler huseier for renovasjon? Om han gjør det så kan du ringe kommunen og få en dunk. Betaler han ikke for renovasjon så må du nesten bare bruke containeren (regner med at du ikke ønsker å betale for renovasjon selv).
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 Du kan evt gå ut med søplen når barnet er våkent, så kan du kanskje ta med deg minsten..? Hilsen alenemor for to... (minsten 5 uker, eldstemann 2 år) her er det ingen problemer med å ta med småguttene til søpledunken... (som er 4 etager ned uten heis.. og 100 meter bort....)
Gjest overlord Skrevet 9. mars 2011 #15 Skrevet 9. mars 2011 Du har rett. § 3-1. Leien Leien skal fastsettes til et bestemt beløp. Det kan likevel avtales at utleierens utgifter ved forbruk av elektrisitet og brensel skal fordeles forholdsmessig mellom brukerne av eiendommen, jf. § 3-4. Det samme gjelder utleierens utgifter til vann og avløp når disse utgiftene skal betales etter målt forbruk. Er leiens størrelse ikke avtalt, kan utleieren kreve en leie som svarer til det som vanligvis oppnås på avtaletidspunktet ved ny utleie av liknende husrom på liknende avtalevilkår. Blir partene ikke enige om leiens størrelse, kan hver av dem kreve at den blir fastsatt etter bestemmelsene i § 12-2. Utgifter til renovasjon er ikke et av unntakene, og skal inngå i leien du betaler.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Kaster det bare i containeren hver morgen, no problem ) Ser en over her nevner at huseier betaler renovasjon inkl søppeldunk, kan ta en tlf til kommunen , men vet ikke om det er verdt å gjøre seg til uvenn med huseier av den grunn.... Han er litt vanskelig generelt sett, men det betyr ikke at jeg trenger å svare med samme mynt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Renovasjon er dyrt, så når du får den gratis, burde du se på mulighetene for å få fraktet søppelet bort til kontaineren, isetdet for å bestille dunk. Hvis du kjøper en større kasse med hjul av noe slag, kan du fylle den, og trille den ned en gang i uka.
Gjest overlord Skrevet 9. mars 2011 #18 Skrevet 9. mars 2011 Slik jeg forstår det er kontaineren kommunens, og ikke ment for privatpersoners søppel.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #19 Skrevet 9. mars 2011 Huseier plikter å ha søppeldunk for utleier. Du kan fint kreve at søppelmannen tømmer dunken der den står om det er 150m unna, men det koster ekstra. Vi har lang annkomstvei, men de henter søpla her oppe mot betaling. Vi har også leid før, og leid ut alltid egen søppeldunk til leietager. Skulle da bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #20 Skrevet 9. mars 2011 Det kan også være en løsning flere huseiere har gått sammen om å betale. Hvordan ser det ut hos de andre naboene dine da TS?? Er det søppeldunker der?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #21 Skrevet 9. mars 2011 Men i TS sitt tilffe kommer ikke søppelbilen opp, og da hjelper det lite med ekstra betaling.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #22 Skrevet 9. mars 2011 Takk overlord! Jeg tror containeren er for husstandene som ligger her hvor jeg bor. De andre naboene bruker ihverfall denne containeren. Mulig at dette tilbudet er "godt nok" etter loven? HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #23 Skrevet 9. mars 2011 Vi betaler ekstra for at de henter søppla, men bilen kommer ikke opp her heller.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #24 Skrevet 9. mars 2011 Da betaler utleier renovasjon for deg, og du kan ikke kreve at du får egen dunk.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #25 Skrevet 9. mars 2011 Riktig, søppelbilen kommer ikke opp, så derfor er ikke det ikke mulig å betale ekstra for at den skal komme til porten. De andre naboene har søppeldunker ja.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå