Gå til innhold

blodansamling i livmoren


Anbefalte innlegg

Skrevet

er 7+2 og var på UL i dag pga ivf-behandling. Har hatt mye brun utflod i det siste og var bekymret... UL viste en blodansamling (kanskje en tvilling, de vet ikke hva det er egentlig) og et levende foster:-) Fosteret ligger øverst i livmora, blodansamlingen under.

 

Noen som har erfaring med dette? Synes det ble sagt lite fra lege... noe jeg bør gjøre-ikke gjøre?

 

I tillegg begynte jeg å blø skikkelig etter ultralydundersøkelsen. I ettermiddag har det kommet nesten menslignende blødning (ingen klumper), men ingen smerter eller "tak" i magen.

Mange tanker nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

 

Jeg har 2 erfaringer med dette. Første gangen trodde jeg alt var bra, til jeg begynte å blø i uke 12. Kom på sykehuset og alt så bra ut med fosteret. Men det var en blodansamling der. Mest sannsynlig en tvilling var det jeg fikk høre. Reiste hjem og blødde mer utover dagen. Og på kvelden mistet jeg babyen hjemme. Dette var da uke 12+4.

 

Så ble jeg gravid igjen. Og fikk smerter noen dager etter positiv test. Inn på sykehuset da det kunne være utenfor livmoren. Så ikke noe annet enn en blodansamling. Ble helt satt ut og tenkte at dette kunne ikke være mulig. Kom tilbake etter noen dager og da var det fosteranlegg der. Men også fortsatt blod. Blødde da ingenting før uke 6. Og da trodde jeg alt håp var ute. Men fosteret levde. Var på flere ul etterhvert og ikke før den ordinære ul i uke 19 så var blodet borte. Helt utrolig.. Er nå i uke 29 og har endelig klart å begynne å glede meg over babyen. Så det kan gå begge veier. Første gangen jobbet jeg som vanlig, denne gangen har jeg vært sykemeldt fra første gangen på sykehuset. Skal ikke si at det gjorde utslaget, men denne gangen skulle jeg prøve alt for at det skulle gå bra. Det har vært et langt svangerskap, fylt av mye uro. Men nå er jeg snart i mål :)

 

Skal krysse fingrene for deg. Vet akkurat hvordan du har det nå. En annen ting, første gangen var blodet over/ved siden av fosteret. Denne gangen var det under. Så det er positivt :) Ønsker deg masse lykke til ihvertfall :)

Skrevet

Jeg hadde både småblødninger, og store blødninger det meste av 1.trimester. Var fryktelig skummelt! På ultralyd så gyn at det var veske i livmoren, og mente at dette var blod, og årsaken til blødningene. Fant ingen annen årsak. Jeg syntes dette var skikkelig skummelt, at det blødde fra livmoren, men det var visst ikke noe jeg skulle bekymre meg for -var visst bare bra at det kom derifra og ikke fra noe i skjeden. Så for meg var det helt ufarlig.

 

Håper det er det for deg også! Synes du skal ringe legen der du ble sjekket, bare for å høre litt mer hva det betyr i ditt tilfelle!

Skrevet

opplevde det samme i starten.. har icsi behandling.... fikk brunlig utflod ett par dager før UL i uke 7.. og kraftig blødning natten før UL... men alt var bra ved kontroll... er visst mer vanlig med blødning 1 trimester ved slik behandling... fikk ny UL en uke senere, og forsatt alt bra...

deretter forsvant det, men kom tilbake med brunlig utflod etter en uke ca... fikk da ny UL for å sjekke, og beskjed om at jeg hadde en blodansamling i iivmoren som kunne ta tid før den forsvant.. legen sa det var vanskelig å si va det kom av...

gikk en stund før utfloden ble normal igjen.. (noen uker)..

 

og ingenting funnet ved ordinær ultralyd... :)

 

så nå er alt bra og har en livlig gutt i uke 28 i magen...

 

det sies at så lenge det ikke er smerter eller tak i magen i forbindelse med blødning, så er det som regel ikke noe farlig.. :)

Skrevet

Takk for svar, jenter.

Har fortsatt med litt brune rester i dag, men veldig minimalt. Har kanskje roet seg i denne omgang.

 

Jeg har bestemt meg for å tenke positivt sålenge det ikke er smerter eller tak i magen i forbindelse med blødningene. Håper det beste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...