Gå til innhold

Dere som har valgt navn til barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

som var blant de 10 mest brukte det året, angrer dere?

Liker et navn som er på navnetoppen, men er redd for å angre når barnet begynner i barnehage el på skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 av barna har et topp 10 navn, men selv om det er mange barn som har navnet er vår erfaring at det alikevel er sjelden vi møter noen jevnaldrene med samme navn. Så ikke noe problemer med det ennå.

Angrer absolutt ikke på navnet! Uansett om det står på den lista så er det et navn vi likte og liker godt, og har gode assosiasjoner til. Ikke minst var det et navn vi begge var enige om. Og det er jo ikke bare, bare det heller alltid.

Skrevet

Vurderer nemlig navnet Ingrid, som har vært topp 10 i mange år. Liker navnet sååå godt - men kan lett bli Ingrid M resten av livet. Sukk.

Skrevet

Jeg har en sønn som heter Magnus, og jeg ser at i fjor var det navnet ganske høyt oppe. Nå er han noen år eldre da, men foreløpig den eneste ved det navnet i bhg (blandt 65 barn) og det er heller ingen i klassen til eldste som heter det.

Så, selv om navn kommer høyt opp tror jeg det er så spredt at man ikke legger merke til at det er trend navn.

Vi angrer ikke nei.

Skrevet

Vi har en Lucas og jeg hadde egentlig ikke lyst å kalle ham det nettopp pga. navnetoppen, men det var det eneste vi likte begge to og ble enige om, og da ville det vært for dumt å la være pga. navnetoppen.

Han er 4 år nå, og er faktisk den eneste i barnehagen (med 80 barn) som heter det.

Angrer ikke, han kler navnet sitt, men skulle likevel ønske at det ikke var et sånt navn som "alle hater" selv det ikke stemmer siden så mange har valgt det. Men det er slitsomt når folk tror at det er derfor vi har valgt det.

Ingrid er forøvrig helt nydelig:-)

Skrevet

det er litt upraktisk ihvertfall at 3 andre i klassen heter det samme som gutten vår. Vi visste derimot ikke at hans navn lå på noen statistikk når vi valgte navn til han... Var ikke like aktiv på nettet den gangen kan du si =)

Skrevet

Vi unngjekk navnetoppen bevist!

Likevell går det ei i barnehagen som heter det samme.

Enda dette er en liten barnehage.

Yeye. De skal hvertfall ikke gå i samme klasse til den tid.

Skrevet

Hun heter Linnea.. Å vi visste faktisk ikke at det navnet var på navnetoppen... Utrolig nok.. Men, bank i bordet. Hun er eneste Linnea i området her :)

Vi vurderte også Othelie... Synes det er såå nydelig <3

Skrevet

Jenta vår heter Sofie. Var nummer 4 både i 2009 og 2010. Men, hun kunne ikke hete noe annet. Hadde 20 alternativ til navn, men det var bare ett hun passet, og det var Sofie. Det var i grunn ikke mitt favorittnavn, men det var det eneste som kledde henne. Så nei, jeg angrer ikke på navnevalget. :)

Skrevet

Tre av barna våre har navn som ligger på navnetoppen. (gjorde det ikke da vi valgte de)

Angrer ikke. Er ikke så mangen som heter det samme her vi bor uansett:-)

Skrevet

nei jeg angrer ikke og tenker ikke på at mitt ene barn har et navn som var på navnetoppen det året an ble født. og det morsomste er faktisk at vi ikke kjenner noen med samme navn heller selv om det var på navnetoppen. ingen i de to barnehagene han har gått i heter det samme.

Skrevet

Det er så rart at mange som har valgt populære navn ikke opplever å komme i klasse med noen med samme navn. I min generasjon var det veldig mange Elisabeth, Katrine og Andreas på skolen.

Men man kan vel aldri helt gardere seg mot at barnet kan møte jevnaldrende med samme navn. En bekjent har en gutt som heter Snorre, og han går sammen med en annen Snorre i barnehagen. Og det er ikke spesielt vanlige navn, tror jeg.'

hi

Skrevet

Man har uansett ingen garanti. Jeg valgte på mitt barn nummer to ett navn som ikke står høyt på lista, men likevel så fant hun seg en besteveninne som bor 300 meter unna, er 2 mnd yngre og heter nøyaktig det samme;)

Barn nummer 3 fikk ett navn som står høyt på lista, da jeg har tenkt på navnte siden jeg var 14 (er 35 nå). Vurderte lenge å ikke bruke navnet siden det var så populært, men det ble for dumt å kutte ut ett navn jeg virkelig liker bare fordi også andre liker det. Ingen i bhg som heter dette ennå...

Skrevet

Nei, vi angrer ikke på det :o) Oliver var ett navn jeg falt for, for ca.10 år siden, og samboeren min likte det også. Vi kommer aldri til å la være å bruke ett navn vi liker, bare fordi det er flere som liker det :o)

Samboeren min har ett navn som mange andre også har og han har aldri tatt noe skade av det :o)

Skrevet

Jeg har en sønn med et navn fra 10 på topp lista, han har ingen i klassen sin med samme navn, men en i paralellklassen. Det går fint, jeg angrer ikke, det var bare det navnet han måtte ha.

Andre sønnen min har et navn som aldri noengang har vært på noen liste over populære navn, men det første vi møtte på da han begynte på sfo var en gutt med samme navn. Man har aldri noen garantier uansett tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...