Gå til innhold

Er så skuffa og lei meg og oppgitt og sint!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 4. ul på sykehuset i dag, pga forliggende morkake og mye fostervann. At morkaka lå foran åpningen ble oppdaget på ordinær ul i uke 19, og fikk da ny time uke 32 for å sjekke om den hadde vokst oppover.

Den hadde ikke flyttet seg da og vi fikk beskjed om at det ville bli ks, men at de ville ha en ul til ettersom babyen var stor og det var mye fostervann. Skulle egentlig få samtale den dagen, men det hadde de ikke tid til likevel. Vi skulle få time både til ul og samtale uke 35 (altså i dag). Jeg fikk brev i postkassen med time, men sto ikke om det var til ul eller samtale så jeg ringte for å sjekke at det faktisk var begge deler, noe de bekreftet -det var bare å møte opp til oppsatt tid.

Jeg gruer meg en del til ks, så hadde virkelig sett fram til samtale og få svar på spørsmålene mine og å få en konkret dato for ks å forholde meg til.

Da jeg kom til sykehuset i dag bekreftet hun i resepsjonen at det var både ul og samtale, da jeg spurte.

Jeg fikk først -etter å ha ventet nesten en time - ul, og legen gikk deretter ut for å snakke med de som skulle ha samtale med meg.

Så kom en pleier og tok meg med dit jeg skulle sitte og vente. "De har matpause i et kvarter til så det blir en liten stund å vente" sa hun.

Så jeg venter. Matpausen er over. Flere gravide kommer og blir ropt inn før meg, og de samme legene går forbi meg gang på gang. Og jeg venter Og venter. Parkeringen er gått ut, men det er et stykke å gå og jeg beveger meg som en snile i motvind for tida... Har ikke spist eller drukket noe på en stund og begynner å bli sulten og tørst, og blodsukkeret er lavt og jeg begynner å ane at her er det noe som ikke stemmer... Er ikke typen til å mase, og nå er jeg både sliten og litt lei meg.

Etter en time går jeg i resepsjonen og spør om jeg kan få et glass vann, og når jeg kan forvente å bli tatt inn. Da viser det seg at de slett ikke har noe time til samtale til meg i dag!

Jeg blir så utrolig skuffa og lei meg, for jeg har da virkelig gjort mitt for å sjekke at alt var i orden, og snakket både med resepsjonen da jeg kom, legen som undersøkte meg, og pleieren som tok meg med til rett avdeling, om den samtalen. Og alle bare oppførte seg som at det var en del av dagens "timeplan", selv om jeg presiserte at det bare sto ett tidspunkt på innkallingen jeg hadde fått.

Føler meg skikkelig usynlig og ikke hørt i det hele tatt. Og der skal jeg liksom få barnet mitt? Må si at tilliten til dem når de bare jattet med meg sånn uten å følge opp, synker veldig. Akkurat det med å bli hørt og fulgt opp er veldig, veldig viktig for meg!! Gråt masse da jeg kom ut derfra.

Det hadde vært fint om jeg kunne hatt et positivt inntrykk når jeg skal dit for å ta ks, men må ærlig talt si at jeg reagerer på å bli behandlet sånn. Nå gruer jeg meg bare enda mer.

Må bare få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, har opplevd det samme. Og faktisk sjekket jeg også på forhånd at jeg skulle til samtale OG UL, men fikk beskjed at ULen var flyttet og om at jeg ikke hadde fått sms (et tlf nr som de tilfeldigvis hadde funnet på nett som jeg har hatt for MANGE år siden), de hadde også mitt vanlige nr som de har ringt på tidligere, men valgte av en eller annen grunn sjekke nr på nett og sende sms til det. Merkelig, ble skikkelig frustrert jeg også.

Det er ikke noe gøy å vente og vente, blir så sliten og lei. Så må man atter tilbake igjen fordi det var en "feil"!

Føler med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...