Gå til innhold

Ikke som jeg hadde forestilt meg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som føler at dette er tungt og vanskelig? Jeg har alltid forestilt meg at det å gå gravid skulle være så koselig. At man skulle gløde og føle seg vakker.

Det ble ikke sånn...

Jeg ligger ca seks uker over ordinære mål på magen, har bekkenløsning, konstant tett nese og vann i anklene..

At jeg skal vokse i nesten tre mnd til er nesten skummelt å tenke på..

Jeg kan ikke finne noen her inne som "klager"... Er ikke det lov? Man hører bare om de positive sidene ved en graviditet. Jeg var ikke forbredt!

 

Det var godt å få lettet litt på trykket... Er ikke meningen å fornerme noen, vil bare høre om det er flere som meg der ute.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffameg! Det er lov å klage :) få det ut, kanskje det føles litt bedre etterpå og det er også greit å høre at ikke alle har det like bra..

 

Jeg har bekkenløsning, sure oppstøt, er supertrøtt og sliten. Tung graviditet her og, men jeg var litt forberedt fra sist.

 

Jeg synes generelt man er litt lite flinke til å snakke om det tunge med de som planlegger.. 1. gang var jeg ikke forberedt på at det kunne være så tungt og heller ikke på hvor mye ekkelt og vondt det var etter fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er også det meste av andres snakk om svangerskap altfor rosenrødt i forhold til hvordan jeg føler svangerskapet mitt... For all del, det er jo kjempeflott at noen faktisk syns det er helt herlig å være gravide og bare koser seg med det:) Jeg er ikke en av dem. Jeg er fullt klar over og bevisst på at jeg er heldig som kan bli gravid og kan få barn, men jeg trives virkelig ikke med endringene kroppen går gjennom og syns det er rimelig plagsomt at det er noen som driver og turner rundt i magen min til alle døgnets tider:P Allikevel er dette tredje gangen jeg er gravid. Alle graviditetene har vært planlagte og jeg elsker barna mine høyere enn noe annet, så for meg er svangerskapet bare noe jeg må gjennom for å få skapt den familien jeg og mannen min ønsker oss:) Allikevel prøver jeg å kose meg så godt jeg kan mesteparten av tida, men noen dager er jeg bare rett og slett drittlei! Det må jo være lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh er så enig med deg! Ikke som jeg hadde forestilt meg..

Har så lite energi, kroppen vokser, alle skal kommentere hvordan jeg ser ut, masse bekymringer, litt høyt blodtrykk, stort sf mål, numne fingre, halsbrann, dårlig samvittighet for trening..bl annet :D

Det gjør veldig godt å få lettet litt på trykket innimellom!

Ha en fin gravid kveld! Jeg tenkte se film så tankene får slappe litt av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da selvsagt lov til å klage ^^,

 

Vi takler nok alle et svangerskap forskjellig :)

Jeg går gravid med tvillinger nå,så jeg var forberedt på et tyngre svangerskap enn det jeg har hatt med de 2 barna jeg har fra før.

 

Jeg har hatt bekkenløsning i 11uker,i uke 22 så var symfysemålet mitt på 29cm. Langt over normalt med andre ord ^^,

Jeg har tett nese konstant selv,men tar kun nesespray når jeg skal sove på kvelden. Og begynner å hovne opp i beina.

Jeg får nesten ikke til å spise noe lengre da livmora mi presser på magesekken,men spiser iallfall oftere da :P

 

Jeg gidder derimot ikke klage siden jeg vet at et svangerskap ikke er bare bare :P

Prøver heller å se positivt med alt :) Det er uansett ikke sååå lenge igjen av svangerskapet og tiden går jo så fantastisk raskt :)

 

Klag akkurat når du har behov for det :) Det er ikke noen "skam" det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at bekkenet er vondt og energien er lav. Men etter å ha gått hjemme noen uker så kjeder jeg meg. Jeg kjenner ikke så mange her jeg bor (nyinnflyttet), og de jeg kjenner er på jobb på dagtid. Det er koselig å kunne ta imot skoleungene mine når de kommer hjem fra skolen, men det er ikke akkurat som voksenkontakt. Jeg har nok husarbeid å ta tak i. Jeg har strikketøy. Men jeg har det ikke - gøy. Vet det lyder sutrete, men ... Sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre at det er flere som meg. Jeg klager ikke til de rundt meg, er heldig som ble så lett gravid. Det er alikevel godt å få lettet litt på lokket innimellom.

Jeg hadde en tung graviditet sist, men ikke sånn som nå.

Alt skjedde så mye tidligere enn sist. Bekken, rygg, halsbrann...

Godt det er under tre mnd igjen;)

Rart at det å være gravid er så "offentlig". Det er liksom lov å spørre en gravid dame om alt. Vekt, amming, fødsel osv. Blir litt tatt på senga noen ganger. Ikke opplevd ennå at ukjente skal ta på magen.

Lykke til alle sammen!! Få ut litt frustrasjon, det hjelper!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...