Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 På grunn av store vanskeligheter med å finne leilighet ble jeg boende hos foreldrene mine under graviditet og fødsel. Bor fortsatt hjemme hos foreldrene mine, og gutten er snart 11 måneder. Jeg har endelig funnet en leilighet, men får ikke flytta inn dit før om 2 måneder på grunn av oppussing som måtte gjøres først. Dette er i en annen kommune enn det jeg bor i nå. Faren er i militæret, og blir ferdig om 4 måneder. Han har aldri bodd sammen med oss, men planen er at han skal flytte inn til oss når han er ferdig i militæret. Men hvordan gjør vi det økonomisk? Jeg kommer til å søke barnehageplass så fort vi har fått flyttet, og dermed jobb om han får plass. Pappaen har ikke noe jobb å gå tilbake til. Jeg mottar OS fra NAV, men hverken vil eller kan motta den om pappaen flytter inn til oss. Men hvordan blir det økonomisk da? Om både jeg og pappaen er arbeidssøkere via NAV, kan vi da få litt sosialhjelp til vi har fått jobb? Eller kommer de til å be oss vente med å flytte sammen til begge har fått seg jobb? Vi er begge 19 år (Da jeg vet noen kommer til å kommentere at vi er/virker veldig unge...)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville ventet med å flytte sammen til iallfall en av dere har fått jobb. Å skulle bo sammen for første gang mens begge er arbeidsledige og har dårlig økonomi og i tillegg være småbarnsforeldre kan være drepen for et forhold. Så om dere har mulighet så vent med å bli samboere til dere har fått jobb.
Gjest Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jupp, jeg ville sagt til pappaen at en av dere må få jobb først (eller studielån? en av dere har kanskje lyst til å ta mer utdannelse?), så kan du jo leve på os fram til da.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 Hmmm... Får bare vente da. Får håpe det ikke tar så alt for lang tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå