Gå til innhold

Hvor ofte går dere på do? (Ikke gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet helt begrep på hvor ofte man skal måtte gå på do for å tisse. Tanken på å gå en lang tur uten et bestemt endested er helt umulig, for jeg skjønner ikke at det skal kunne gå flere timer mellom hver gang jeg går på do. Noen dager går jeg sjelden på do, andre dager en gang i timen.

Dette er vanskelig, særlig på lange møter når jeg vet jeg skal presentere noe midt i møtet. Det er da viktig for meg å få gått på do like før jeg skal snakke, ellers føles det som om jeg virkelig må tisse når jeg skal snakke, og det er helt jævlig. Jeg skal ha et slikt møte i morgen, og gruer meg veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..drikker jeg bare vann, må jeg tisse sånn ca to-tre ganger i timen!!

Derfor tyr jeg til andre drikkevarer når jeg vet dobesøk ikke er lett tilgjengelig.

Spis noe salt til frokost, ta en kopp kaffe, ett glass vann i morgen tidlig. Så sper du på med annen drikke utover dagen, tygg på tyggis eller drops, så kjenner du ikke om du blir tørr i munnen (tørst).. Ikke direkte sunt, men en sjelden gang, for å ikke få blærespreng, så tyr jeg til det trikset.. Har funket for meg da, men har ingen garanti det vil funke for andre!! Hehe..

Som sagt. IKKE noe å drive på med ofte! Farlig for nyrer bl.a. hvis man overdriver!

Skrevet

Jeg tisser flere ganger hver time (drikker mye vann, da - er alltid tørst).

Ca. 2 ganger i timen (eller litt sjeldnere - la oss si tre ganger i løpet av to timer)

Skrevet

Takk for råd. Jeg drikker nok alt for lite vann fordi jeg ikke vil gå på do så ofte, så det er nok ikke bra. Skal be fastlege om å følge opp for å se om det er noe fysisk.

Du som sier du tisser flere ganger per time. Har du en jobb uten særlig møtevirksomhet? Eller går du ofte ut av møtene?

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor lenge jeg kan sitte etter at jeg har kjent at jeg må på do, fordi jeg alltid går med en gang. Hjemme kan jeg sitte lenge og måtte på do, men når jeg er ute i det offentlige er jeg redd for at nervøsiteten ved å måtte på do foran andr eskal føre til at jeg ikke klarer å holde meg :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...