Gå til innhold

jeg er ikke lykkelig...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst å gå fra samboeren min, MEN jeg holder meg til han pga barnet vi har sammen, han eier hus og bil og jeg står altså alene med barnet om jeg går...på bar bakke:(

jeg er ikke lykkelig lengre...jeg er sliten. Han har turbulente forhold til begge mødrene til hans 2 andre barn og det er mye mere slit enn glede!:( Jeg takler ikke å være stemor lengre når det skal være slik som det er barnevern osv..)...

jeg er bare 22 år og har ikke utdannelse heller(mangler 1 år på videregående).........vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg forlater han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har ordnet deg fint, ser jeg. Synes du fortjener å ligge som du har redet. Men, nei. Du skal syte og bære deg, og vente til mor-NAV kommer og redder deg med cash, gratis utdanning, bolig og barnepass. Taper, med andre ord!

Skrevet

Du er 22 år, livet har bare såvidt begynt!

Du må finne ting som gir deg glede og energi, ikke bare innfinne deg med ting som taper deg for energi og gjør deprimert. Vi lever bare en gang! Om mannen din og familien hans er det som gjør deg deprimert og tapper deg for energi så er det kanskje på tide å tenke på seg selv litt?

Jeg anbefaler aldri noen med barn å gå fra mannen sin uten å ha prøvd alt, så en tur til familievernkontoret hadde kanskje vært greit. Men når mannen har tre barn med tre forskjellige kvinner, er i konflikt med to av dem og gjør den tredje ulykkelig er det kanskje ikke så mye håp om forbedring?

Som enslig mor på 22 år vil du klare deg fint, du får støtte til barnepass, du får dobbel barnetrygd, barnebidrag og overgangsstønad. Du vil også få støtte til å fullføre skolen og begynne på en utdanning.

Tror du bare må bli voksen og stå på egne ben, ta ansvaret for eget liv og egen lykke.

Skrevet

Det er faen meg ikke å stå på egne ben å få alle sine utgifter dekket av staten, nei!

Skrevet

Du skal få deg en jobb, en hybel og gjøre det beste ut av situasjonen, Hi.

Lykke til!

Skrevet

ja spark den som ligger nede!

ja jeg har vært dum snill, reddet en mann fra alkoholmissbruk og hjelpt han med unga.Beklager for DET........?

JEG HAR ALDIR MOTTAT EN KRONE FRA NAV BORTSETT FRA FORELDREPENGER!

Tipper du er en taper?siden du kan skrive noe slikt..

Skrevet

men kjære deg, hva for et svar er dette!!

HI hev deg over slike dømmende folk.

Du er fortsatt ung! Du kan klare alt du setter deg som mål! Men du må jo ta tak i ting. Ting skjer ikke av seg selv. Kanskje er det på tide å ha barnet i barnehage, fortsette utdannelsen din og gjøre det du ønsker. Barnet ditt kan være din motivasjon! Barnet fortjener trygge rammer, og det kan du skaffe. Når du allerede nå vet at du ikke vil være sammen med samboeren din, så er det vel bare en ting å gjøre. Hvis grunnen til at du ønsker å forlate ham er de andre barna eller styret rundt, så bør du revurdere. Som sagt er du ung, som har tatt på deg ekstra byrder. Prøv å takle det, eller gå videre i livet.

Skrevet

har fast 100% jobb...hvorfor tror folk man er snylter?

Skrevet

Nei, jeg er ingen taper, men en som har tatt ansvar for seg selv og livet sitt. Dumsnill er det ikke noe som heter. Tenker du gikk inn i dette med åpne øyne og håpet på det beste. Du har driti på draget, så nå får du ta ansvar og gjøre noe med det! Du klarer jo ikke selv å ta deg sammen og ta grep, derfor får du et spark bak fra meg. God bedring med syt-og-klag AS!

Skrevet

For det første skal du ikke forvente å være lykkelig hele tiden. Lykken er noe som kommer innimellom, men det meste av livet må man nøye seg med å være mer eller mindre fornøyd med tingenes tilstand.

For det andre har du selv ansvaret for ditt liv og å gjøre det beste ut av din situasjon. Du kommer til å få gode og dårlige tider uansett om du blir eller går. Sliten må du også forvente å bli uansett. Gjør det beste ut av situasjonen uansett og ikke tro at du skal være lykkelig hele tiden.

Skrevet

14:23. du kan ikke ha det bra med deg selv. Regner med du er en av de som skriver her inne om utro mann:P

Hvorfor skal du ta henne, i mine øyne har hun vært en dum snill sjel som har reddet en mann fra missbruket og hans 2 barn...er ikke bare bare å være stemor heller når det er turbulente forhold.

Skrevet

Nei, jeg har et godt liv med min mann og mine barn, og ikke minst, meg selv. ;) Jeg "tar" henne ikke, men gir henne et spark bak og peker henne i riktig retning, siden hun tydeligvis ikke evner å treffe kloke valg selv. Ikke kom her og fortell meg at hun ikke visste hva hun gikk til når hun fikk barn med en alkis som har to havarerte forhold (med barn innvolvert) bak seg. Hun må ganske enkelt våkne opp!

Skrevet

Det er et helt greit svar fra en som ikke er opptatt av å sy puter under armene på folk, men som mener at vi ALLE står ansvarlige for våre valg og liv. Ganske enkelt, hverken mer eller mindre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...