Gå til innhold

Aldersgrense for barbering av legger og under armene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillejenta mi er 12 år(!!), og har fått hår under armene, og har også endel på leggene? Er det aksepterbart at hun barberer seg? Hva tenker dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg at hun må få lov til. :)

Skrevet

Jeg syns at hvis hun faktisk har hår som syns, ikke bare korte, lyse hår man knapt kan se hvis man ser etter dem, og hun selv ønsker å barbere seg, så ville jeg aldri funnet på å nekte henne det. Hvis hun ikke hadde funnet det på selv, så hadde jeg ikke foreslått det for henne heller.

Skrevet

Hvis hun selv vil, så kan jeg ikke skjønne hvorfor hun ikke skal gjøre det.

Skrevet

Altså, hun har ikke snakket om det selv, det er kun jeg som har tenkt i det stille her. Hårene er svarte, og ja, de vises godt når hun har singlet på seg. Jeg bare lurte på hva allmennheten mener om dette.....

Skrevet

Da hadde jeg syntes det var helt i orden at hun barberer (eller bruker hårfjerningskrem) om hun selv ønsker det :)

Skrevet

Ville latt henne styre det selv jeg..

Kan godt hende det blir flere venninner som barberer seg når det går mot sommeren og da følger de hverandre.

Jeg reagerer ihvertfall ikke negativt på noen svarte hår hos en "førpubertetsjente".

Vet ikke om du bør være føre var og kjøpe inn en høvel og skum til henne egentlig, det kan jo fort presse henne inn i noe hun ikke er helt klar for enda. Men du bør jo vokte henne litt nå mot våren, så hun ikke begynner tyvlåne pappas høvel e.l. Da er det bedre hun får sin egen og litt opplæring i hygiene og barbering.

Skrevet

Enig med de over. Ville gitt henne lov den dagen hun ønsker å gjøre det- eller du ser at hun har gjort det selv første gangen- ville også gitt henne utstyr og opplæring da.- men ville inntil videre ikke tipse henne/ be henne om å gjøre det.

Reagerer overhodet ikke på at 12 år gamle jenter har synlig hår under armene eller på leggene :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Hvis hun selv er intr. så er det vel greit, men jeg syns det er greit å informere henne om at da må hun sannsynligvis gjøre det resten av livet, hvis hun vil være helt glatt da.. Kanskje vente litt med leggene?

Men ang. hår under armene.. Det er jo vanlig å begynne å svette mer i den alderen og da kan det fort bli lukt.. Da kan du evt. informere henne om at det kan være greit i barbere seg under armene og bruke deodorant hver dag..

Jeg jobber som lærer og har erfaring med en jente som ble tidlig utviklet. Denne jenta ble det hvisket og tisket om, da hun ikke tenkte på slike ting som jeg nevnte ovenfor. Jeg vet at kontaktlæreren til denne jenta syns det var pinlig å ta opp emnet renslighet med jentas foreldre.

Skrevet

Deo har hun brukt en stund nå...så den biten har vi vært igjennom. Greit nok at vi voksne ikke reagerer på hår under armene til jentene, men jeg tenker at unger kan være skikkelig stygge med hverandre. Ting som blir sagt i denne alderen kan sette dype spor! Man vil jo skåne og hjelpe ungene sine mest mulig, på best mulig måte! Synes mye er vanskelig når det kommer til henne.... De lever jo i en helt annen verden nå, enn feks jeg gjorde....tror jeg...? Og da tenker jeg ikke bare på barbering, altså! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...