Gå til innhold

Når sende mini i bhg etter omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror på 1 1/2 år hadde omgangssyke i helga. Han kastet opp på fredag og natt til lørdag. Siden har han holdt på all maten. Matlysten har vært så som så, men han har da spist litt. Formen er ellers på topp. Han er sitt vanlige jeg igjen.

Problemet er at han er løs i magen. Veldig flytende konsistens og dersom han ikke skiftes på med det samme er det jo gjennom alle klær straks. I dag er han litt fastere i magen igjen og jeg vurderer å sende han i bhg i morgen. Men hva synes de ansatte om det tro? Gutten er jo frisk og i fin form ellers. Virker ikke som magen plager han i det hele tatt.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det 48 timer etter siste omgang med oppkast eller etter siste diarebleie. Det smitter jo svært raskt via avføring.

Skrevet

Hos oss er det og 48 timer fra siste symptom, altså løs avføring eller oppkast. Dette er av hensyn til barnet ditt og de andre barna. Slikt smitter veldig.

Barn kan virke helt friske ift allmenntilstanden, men være smittebærere. Vær grei å vis respekt for de andre og hold deg til "regelen" som er satt i din bhg...

Skrevet

48 timers regel i bhg til sønnen og der jeg jobber også.. Som ansatt ville jeg blitt irritert om en unge ble sendt i bhg hvor foreldrene visste at ungen forsatt hadde diare. Det er unasvarlig og det smitter de andre barna OG de ansatte.

Som foreldre ville jeg også blitt irritert om jeg fikk vite at noen andre i bhg til sønnen min sendte barna sine i bhg før de er friske (det er tilfeller hvor det er skjedd, og de ansatte reagerer og sendte ut mail og ba alle om å overholde 48 timers regelen, for de blir ikke kvitt omgangssyken i bhg og smitten er STOR). Er unødvendig at 4 andre barn (og voksne) skal bli smittet fordi EN annen foreldre følte det var gret siden allmentilstanden er bra igjen, men VET at barnet forsatt har diare..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...