gulle88 Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei jenter :-) på mandag den 14 skal vi på. Ultralyd på nasjonalt senter for fostermedisin, gleder og gruer oss. . Men lurer litt på om man kan se kjønn når jeg da er 15+4? Er litt nysgjerrig da vettu ;-) eller må vi vente til rutine ul. ? Føler meg heldig som blir tatt så godt vare på, blir ultralyd nr 3 dette :-)
gulle88 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. mars 2011 Må foresten legge til at jeg er andre gangs fødende, men får tett oppfølging pga 2sa, og angst for at ting går galt, fikk sterke fødsels depresjoner og svangerskaps depresjoner sist og det skal jeg ikke ha noe av denne gangen ;-)
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 jaa det tror jeg nok dem kan, men spørs hvor sikker dem vil være...fikk vite 100% gutt i uke 16 jeg da, fikk tilogmed ultralyd bilde av "utstyret"...hhehe
miepia30 Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 ja de kan se kjønn, særlig siden du skal til en fostermedisiner: De klarer til og med se det fra uke 12 og ut, så tidlig ser selve kjønnorganet likt ut, alle har en tut, men man måler vinkelen på tuten i forhold til ryggraden, og er den over 30 grader, altså peker mere opp og mot hodet til fosteret er det gutt, peker tuten ned parallelt med ryggraden og ned mot bena er det jente. Men du er nesten 16 uker og da kan man se det også uten å måle vinkler, da er det blitt forskjell på kjønnsorganene.
Vimemor Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 På meg så vi helt klart kjønn i uke 15. Jeg turte heller ikke stole 100% på den. Men ved to senere UL har det blitt bekreftet at det var riktig kjønn
smona Skrevet 9. mars 2011 #6 Skrevet 9. mars 2011 JA Vi var på ultralyd i går, og hun så klart og tydelig at det var en liten gutt Så det tror jeg nok. Jeg er 15 +6
gulle88 Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2011 Wee . . :-) nå fikk jeg sommerfugler i magen ;-) hehe. . Blir spennende ;-)
tìme'em Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Jeg har lest at etter uke 14 kan man se riktig kjønn i 95 % av tilfellene. Vi har sett kjønn i uke 12 hver gang, men det er mange som velger å ikke si noe. I følge legen min ser de riktig kjønn i 97 % av tilfellene hvis de tror det er gutt, og 80% av tilfellene hvis de tror det er jente, fra uke 12. http://www.baby2see.com/gender/study_ultrasound.html Du kan jo se her også.
tìme'em Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Der står det visst at de ser kjønnet i 98 % av tilfellene fra uke 14. Litt ulike tall enn jeg fikk av legen min men ikke veldig ulikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå