Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Hei er i ca uke 10 og har så godt som full forstoppelse. Har hemoroider (utvendige) som selvfølgelig nå har begynt og utvikle seg og magnesiumen funker ikke, men en betennelses dempende salve som heter Bacimycin har hjulpet på sårheten. men er blitt litt usikker på om jeg skal bruke den på steder som i rompa? Hemoroidekrem er utelukket for gravide. Alle forslag tas imot med åpne armer
babybel Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Hei. Hvorfor er hemoridekrem utelukket for gravide? Jeg har vært innlagt på sykehuset, er i uke 35, hadde masse vonde kynnere som nesten gikk over i rier. Fikk da hemorider samtidig. Ja det er kjempevondt. Legen der gav med horidekrem. Kan vel ha noe med hvor en er i svangerskapet da kanskje. Står i pakningsvedlegget at en bør rådføre eg med lege men ikke at det ikke må brukes. Jeg bruker litt sinksalve samtidig for å holde det tørt. Svir mer når den blir litt svett! Men jeg kommer heller ikke helt i mål med behandlingen, for å si det slik. Håper bare det ikke blir værre.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Du kan bruke hemoridekrem/kapsler. Jeg var også mye plaget i begynnelsen av svangerskapet, og spurte legen i forhold til dette, og hvor lenge jeg kunne bruke de sammenhengende. Fikk ingen begrensning. Tror de het alcosanal eller noe liknende. Ellers vil jeg tipse deg om å spise mye ris en periode. Kom over dette tipset da jeg slet mye med hemoroider etter siste fødsel, pøste på med kokt ris noen dager, husker ikke hvor lenge. Vet ikke hvorfor det funket, men det hjalp i hvert fall meg. Ellers er det viktig å drikke mye jevnt, viktig å supplere med vann når man spiser mye fiber. Lykke til, mine forsvant like kjapt som de kom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå