Gå til innhold

Smerter i leggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30 uker på vei og har siden i går hatt smerter i ene leggen. De kommer og går, og det virker ikke som det sitter i musklaturen fordi det er like vondt å holde foten i ro som å bevege den.

Kan det være en åreknute som er i ferd med å dannes? Gir det smerter? Eller kan det være en blodpropp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hevelse? er du varm, rød? Det kan faktisk være en blodpropp og jeg hadde kontaktet lege om jeg var deg. I og med at du er gravid, at du har smerter i en legg og ikke begge kan være indikasjon på det.

sykepleier

Skrevet

Signerer. KOm deg til lege. Blodpropp kan kjennes omtrent som et vepsestikk, en skarp men dunkende smerte.

Skrevet

Snakka med jordmora og hun mente at det ikke var sannsynlig at det var blodpropp, siden jeg ikke er rød eller hoven...

Men smerten er skarp og dunkende når den er der. Det kommer og går...

Skrevet

ta deg en tur til legen. Jeg ble sendt til ultralyd av leggen av min fastlege. Fastlegen mente ganske sikkert at det ikke var blodpropp, men at de kanskje kunne se hva det var på ul. Siden jeg var gravid fikk jeg time dagen etter, da de var redd det var blodpropp på sykehuset.

De fant ikke ut av hva det var på meg, men fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen om det ikke går over etter fødselen. Antagelig kommer det av hevelser og enten at jeg har hatt et komplisert beinbrudd eller av operasjon i muskelen.

Det er alltid greit å få sjekket sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...