Gå til innhold

Reise 60 mil i bil 40 dager før termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er bedt i konfirmasjon 60 mil unna ca 40 dager før min termin. Vi må svare relativt kjapt om vi kommer, og jeg ble plutselig veldig i tvil om jeg bør ta den turen så tett oppunder termin.

 

Er det noe som tilsier at jeg ikke skal gjøre det?

Ha mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, du tuller??? Er jo 1,5 mnd før termin jo! Og de førreste føder da, faktisk er det vanlig og gå over. Dessuten tar det bare 7-8 timer å kjøre 60 mil?

 

Slutt å være hysterisk.... ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en fordel at dere skal kjøre bil - da kan dere stoppe ofte og strekke på bena og du kan kanskje justere setet sånn at du ikke har samme sittestilling hele veien?

 

Du hadde tom. kunnet fly 40 dager før termin, så det går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Bergen til Gøteborg og tilbake igjen med bekkenløsning 3 uker før termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 uke før termin kjørte jeg bil i 40 mil med datteren på 1,5 år i baksetet. Null problem!

 

Ut i fra det du har skrevet i innlegget ditt, så er det ingenting som tilsier at du ikke skal gjøre det.. Du sier tett opptil termin.. Bare vent, det blir nok de tregeste 40 dagene i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for et normalt svar, 10:05... Noen må alltid svare surt og nedlatende om trådstarter. Denne gangen var det min tur til å bli kalt hysterisk fordi jeg er litt "grønn" på dette. Jammen skal man føle seg dum, ja...

 

Jeg spurte fordi jeg er førstegangsgravid, og ikke vet hva som er vanlig og ikke vanlig. Men... selvsagt... burde skjønt at jeg ikke kunne spørre om noe slikt, med den takhøyden det er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til 10:08 og 10:42 også. Da gir vi beskjed om at vi gjerne kommer, og jeg kan begynne å glede meg :-)

 

Jeg har jo vært i fin form hele veien, så fortsetter det slik skjønner jeg at dette ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan kjøre 60 mil 40 dager før termin er det vel egentlig formen din som avgjør.. Selv måtte jeg her ca 50 dager før termin sitte på huk i dørken på bilen til samboer da vi kjørte 5 km inn til byen, jeg følte rett og slett at jeg fikk for lite oksygen av å sitte rett opp og ned. I min bil derimot, kan jeg godt sitte flere mil.

 

Mitt råd er at du må kjenne an formen din. Vet du av sykehus på veien? Selv kjører jeg ikke alene 14 mil unna hjemmet når jeg har 14 dager igjen til termin, for skulle noe skje vet jeg at jeg kanskje ikke rekker meg til mitt sykehus, eller at mannen min rekker fødselen ( pga tidligere rask fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor døde 3 uker før min termin, begravelsen var 10 dager før.

Jeg reiste ikke. Og jeg angrer veldig!

Jeg gikk selvfølgelig 11 dager over termin og måtte igangsettes..

Men det er jo sånt som man ikke vet på forhånd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...