Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Helt klart for, ikke fordi det er et perfekt system, men fordi jeg ikke ser noe bedre alternativ.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 For. Jeg ser ingen grunn til at jeg, eller noen andre, skulle bestemme over andres kvinners kropper. Men så er jeg også av den oppfatning av at livet begynner ved fødsel.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #5 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er i grunnen for. Har aldri gjort det selv, og kommer aldri til å gjøre det heller. Mener i utgangspunktet at er en voksen nok til å ha sex, er en voksen nok til å ta ansvaret for et evt barn som kommer og. Men selvsagt, noen ganger er det grunner som bør sies er god nok grunn for en evt abort. Men det er det kun den personen som står i situasjonen som kan avgjøre om det er rett eller ikke. Men abort som prevansjon er jeg helt i mot.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #7 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er for. Det er fordi jeg ser ingen andre bedre/tryggere alternativer.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #9 Skrevet 9. mars 2011 Selvfølgelig for! Alternativet er utenkelig.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #10 Skrevet 9. mars 2011 For. Men jeg er opptatt av at dagens grenser opprettholdes. Dvs. at jeg er sterkt imot utvidelse opp til 16-18 uker.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #11 Skrevet 9. mars 2011 Vet ikke helt hvor jeg står og hvordan dette foregår, men det burde vært obligatorisk med en sammtale med noen som kunne veilede deg og opplyse om hvilke muligheter du har slik som din livssituasjon er. Hører om alt for mange som angrer,
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #13 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er imot, selv om det finnes veldig gode grunner er det uakseptabelt med provosert abort. Særlig i vårt samfunn der ingen får ti barn mot sin vilje.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #14 Skrevet 9. mars 2011 For. Først og fremst fordi alle barn fortjener å være ønsket. Ville aldri klart å ta abort selv, men jeg vet jo at selv om barnet ikke hadde vært planlagt og kanskje ikke kommet på verdens beste tidspunkt ville jeg elsket det og tatt vare på det, gitt det et godt liv. Men om noen vordende mødre ser sine begrensinger og ikke ser muligheten til å kunne gi et lite barn det det trenger av kjærlighet, materielle goder og alt annet som kreves for en god oppvekst er det modent og voksent gjort å velge det bort. Alle barn fortjener en god oppvekst og å være ønsket!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #16 Skrevet 9. mars 2011 Helt klart for. Hvem skulle ellers ha bestemt? Når det er sagt, så er jeg vel det mange kan kalle for en abortmotstander, men jeg er ikke en abortLOV motstander.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #17 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er for! Aborter vil bli utført uansett. Det er bedre at det blir utført under trygge forhold med profesjonelle folk, en at vi får alle disse uheldige historiene en finner fra tidligere.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #18 Skrevet 9. mars 2011 "vårt samfunn der ingen får ti barn mot sin vilje" har du fulgt med i media de siste årene eller?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #19 Skrevet 9. mars 2011 For selvfølgelig. Det var, er og vil alltid være uønskede graviditeter. Jeg foretrekker abort med medisinisk hjelp og regler fremfor kriminalisere kvinner i en nødsituasjon. Ikke få kvinner som døde pga selvprovoserte abort eller hjelp av ukyndige personer.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #21 Skrevet 9. mars 2011 For så klart. Bare sammenligne de landene som har selvbestemt abort med de som ikke har det, og situasjonen til kvinnene i de samme landene, så ser man at det er mye som tyder på at selvbestemt abort henger sammen med moderne sivilisasjoner der enkeltindividet har sterke rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #22 Skrevet 9. mars 2011 På det samme grunnlaget kunne vi legalisere heroin også.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #23 Skrevet 9. mars 2011 For, men da med en god grunn. "det passer ikke akkurat nå" er ikke en god grunn. Og så kunne godt den grensa flyttes til 8 uker eller noe... Til 12 uker om de ikke har funnet det ut før, og de har en veldig god grunn!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #24 Skrevet 9. mars 2011 Hmm, var det svaret til meg? Jeg skrev ingenting om at folk får ti barn mot sin vilje:S skrev kun at selvbestemt abort under trygge forhold er det beste alternativet, de utførte jo aborter før det ble lovlig også. Eller kanskje du ikke har fått med deg det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå