Gå til innhold

Jobb som lærer og permisjon - hva lønner seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen lærere som kan rådføre meg litt når det gjelder fødselspermisjon og hva som lønner seg? Har årsvikariat, så har ingen fast jobb å komme tilbake til, men må ta løse timer neste vår. Termin i juli, mannen jobber også som lærer. Lønner det seg å ta 100% eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også lærer som hadde årsvikariat før lillegutt kom til verden i juni 2010. Situasjonen min skiller seg litt fra din siden far her er student og jeg kunne overta pappakvoten. Jeg valgte da å ta 80 % slik at jeg får permisjon så lenge som mulig. Den avsluttes i midten av juni, og da er det jo fint lite jobber å få, men tenkte at jeg villle strekke permisjonen så langt som mulig mot sommerferien slik at jeg fikk oppstart neste skoleår. Dette passet også best i forhold til barnehage, vanskelig å få plass midt i barnehageåret her. Jeg tror kanskje det lønner seg å ta 100 %. Jeg merker i alle fall at jeg har mindre utbetalt i måneden. Det hele kommer vel litt an på hvilken plan dere har for pass av barnet når permisjonen er over. Hadde vi hatt plass i bhg og jeg jobb med en gang hadde vi nok valgt 100 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...