Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #1 Skrevet 9. mars 2011 Er det noen lærere som kan rådføre meg litt når det gjelder fødselspermisjon og hva som lønner seg? Har årsvikariat, så har ingen fast jobb å komme tilbake til, men må ta løse timer neste vår. Termin i juli, mannen jobber også som lærer. Lønner det seg å ta 100% eller hva?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2011 #2 Skrevet 9. mars 2011 Jeg er også lærer som hadde årsvikariat før lillegutt kom til verden i juni 2010. Situasjonen min skiller seg litt fra din siden far her er student og jeg kunne overta pappakvoten. Jeg valgte da å ta 80 % slik at jeg får permisjon så lenge som mulig. Den avsluttes i midten av juni, og da er det jo fint lite jobber å få, men tenkte at jeg villle strekke permisjonen så langt som mulig mot sommerferien slik at jeg fikk oppstart neste skoleår. Dette passet også best i forhold til barnehage, vanskelig å få plass midt i barnehageåret her. Jeg tror kanskje det lønner seg å ta 100 %. Jeg merker i alle fall at jeg har mindre utbetalt i måneden. Det hele kommer vel litt an på hvilken plan dere har for pass av barnet når permisjonen er over. Hadde vi hatt plass i bhg og jeg jobb med en gang hadde vi nok valgt 100 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå