Gå til innhold

Vi har fått gratis kjernetid i barnehage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønte ikke hvorfor regningene ble mindre, men det viser seg at vi har fått gratis kjernetid, så 40% av regningen dekkes av kommunen hele dette året. Det vil spare oss 11000 kroner.

Kommunen har et prosjekt hvor de skal få flere innvandrere inn i barnehagen, og alle som bor på adresser med mange innvandrere i nærheten får dekket kjernetid for treåringene. Har ikke merket at det er mange innvandrere her jeg..

Dette er jo helt fantastisk for oss, og jeg håper at det er en ordning som snart skal spres til resten av landet, og omfatte ALLE barnefamilier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg har litt delte meninger. Her jeg bor har vi hatt dette opplegget i noen år. Resultatet her har vært at man må spare inn på andre områder som:

- Vikartimer: Nå har ikke bydelen råd til vikarer når noen er syke mindre enn to uker i strekk

- Kjøkkenassistenten: Slutt på varmmat og hjelp med annen matlaging på avdelingen ... og barnehagen får ikke lov til å slutte med matservering

Resultatet er at tilbudet til barna har blitt dårligere alt i alt. Hva hjelper det at innvandrerbarn kommer i barnehage i heltidsplass i stedet for deltidsplass når de ansatte ikke har overskudd til å arbeide bevisst med språket?

Så det er litt min erfaring med opplegget. Dere får ta lærdom av det og engasjere dere slik at det ikke går hos dere som hos oss :-(

Skrevet

Flott for dere :) jeg har to barn med handicap, og ikke engang jeg får gratis kjernetid, selv om den er påkrevd og virkelig trengt for barna og treningen de får der......

Skrevet

Jeg er nn over deg: Det er også noe av det gratis kjernetid til alle går ut over her i bydelen, nettopp tilbudet til barn med behov for ekstra oppfølging. Spesialpedagogstillingen ble redusert til 50% stilling for å spare penger :-(

Skrevet

Jeg har ikke rukket å sette meg inn i noe rundt dette, og for å være ærlig har jeg en flau smak i munnen for å få dette når naboen to gater unna ikke får det. Samtidig leter det oss veldig økonomisk sett. Jeg har aldri fått noe oppi hendene før, og føler at det er det jeg har fått nå.

Til deg med barn med handicap: Det er en skam dersom dere ikke får dekket utgifter som kommer i forbindelse med handicapet! Håper lykken snur ;)

HI

Skrevet

Nok en gang er det innvandrerne som får ting rett i fanget...ja, nå høres jeg rasistisk ut, er ikke det. Men ting er veldig urettferdig, og det har jeg fått oppleve mang en gang..

Har barn med syndrom. Men bra for deg HI, for all del.

Skrevet

Da tror jeg nesten vi bor i nærheten av hverandre. Vi får denne løsningen når ungen blir fire ;)

Skrevet

Hva betaler dere da?

Skrevet

Vi bor i Drammen og betaler 1500,- per mnd.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...