lillespirenmin Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Vi har hatt izi combi til nå, men gutten er blitt for stor. Han sitter bakovervendt, men er ikke plass til føttenen hans lengre. (Sitter krøllet sammen) Han pusher også maks vekt på setet når som helst nå. Vet de helst skal sitte bakovervendt til de er 4 år, men hva gjør man da? Noen som kan anbefale bra sete nå? Finnes det sete han kan bruke opptil 10 år? Mener å hørt om slike seter? Noen tips til meg?
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Det finnes bakovervendte seter som kan brukes til 25 kg. Men siden har nå er 3,5 år og allerede har det trangt (og snart bikker 18 kg) så ville jeg nok ikke anskaffet et nytt bakovervendt sete til han. Han får neppe noe bedre benplass i det heller. Ville da heller kjøpt en god beltestol til han. Britax sin beltestol f.eks hvor hodestøtten kan flyttes oppover slik at setet kan vokse med barnet til cirka 10-12 år.
Knøttefrøken Skrevet 9. mars 2011 #3 Skrevet 9. mars 2011 Jeg ville gått for Graco Codura(tror det heter det). Da kan han sitte bakover til 25 kg. Gjør ingenting om de sitter med bena bøyd eller i skredderstilling. Blir det trangt kan man alltids flytte setet foran i forsetet. Jeg hadde ventet med å snu. Konsekvensene av å sitte for tidlig forovervendt kan være fatale i en bilkræsj. Hadde aldri kunnet tilgi meg selv.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. mars 2011 #4 Skrevet 9. mars 2011 3 åringen min er veldig lang, og han sitter fint i et Akta Graco Duologic sete. Det er bakovervendt opp til 25 kg. Romslig godt sete, hadde Izi Kombi før og syns Belogic er mye bedre. Ingen grunn til å snu ennå, det finnes store nok seter også for oss med litt store unger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå