Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 For all del, dem som velger å jobbe for utdannelse osv skal da vell ha det samme som en av et annet kjønn. Men for oss andre som vil være hjemme, som ikke føler at man passer inn i et arbeidsmiljø eller som vil dele den dyrebare tiden man har med barna sine hvofor kan man ikke få sjangsen til det. Hvorfor skal permisjonen rives fra oss slik at mannfolk (der mange menn ikke vil) være hjemme med barna. Hvorfor skal vi gi i fra oss de gledene vi faktisk som kvinner kan mer om og har bedre av. Jeg driter vell meg langt faen i hva politikerne mener er best for alle og en hver, dem er like smarte som fargestoffet dem utsetter håret for. Hvorfor skal man ta meningene til folk som for betalt alt for dem i en jobb så ekstremt seriøst. Dem sitter å syter om at eldrebølgen kommer osv osv osv. Har dem tengt på alle som suger pengene ut av statskassa. Er på ingen måte rasist. men hvor mye koster det å ha en asylsøker i norge, og hvis vi har 2000 stykker som bruker 5 år før dem finner seg jobb hva koster dette samfunnet? Hva med alle andre trygde snyltere? Men tilbake til temaet, hvorfor skal vi kvinner som ikke ønsker å ta del i denne likestillingsdiskusjonen gjøre for å slippe unna flertallet som vil ha mer mer mer MER! Det er forskjell på kvinner og menn, jeg er og forblir en ikke-feminist og jeg er stolt av det. Jeg driter i at jeg ikke får stemt, hva skal man med en kvinnelig statsminister, det heter statsminister enkelt å greit. Det å sette kvinne og mann foran et ord gjør det ikke noe bedre, det skaper bare mer diskusjon. Skal jeg begynne å ta likestillingen på alvor så kan man slutte å sette ting i båser når det overhode ikke er nødvendig. Å glade jul norges første kvinnelige statsminister.... Hun jobba hardt for det sikkert, hun kan da omtales som statsminister. Hvis man er for likestilling og virkelig bryr seg om det må man slutte å kategorisere ting.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Helt enig, folk burde få velge selv hva dem ønsker.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Du er en snyltete sjuske som regner med å bruke MINE penger når du blir pensjonist, siden du ikke gidder dra den late ræva di ut og jobbe sjæl. Før heller på 20 innvandrere enn sånne som har fått alt opp i henda, gratis skolegang, gratis helsevesen og whatnot, men som nekter å jobbe - og så kommer den fæle likestillinga og ødelegger for deg? Og lar gubben passe ungen i 8 uker, eller hva det er ? Kom deg i arbeid og hold snavla. EKTE mødre forsørger sine barn sjæl.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Er på ingen måte rasist. men hvor mye koster det å ha en asylsøker i norge, og hvis vi har 2000 stykker som bruker 5 år før dem finner seg jobb hva koster dette samfunnet? Ikke mer enn andre "gode nordmenn" som sitter hjemme uten jobb...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Guri 23.12, du trenger et kurs i samfunnsøkonomi. Makan til oppgulp. Usakligheten lenge leve..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 I all verden, her var det ekstremt mye svada. "Hvorfor skal vi gi i fra oss de gledene vi faktisk som kvinner kan mer om og har bedre av." Dette må du gjerne utdype.......
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 HI her, Jeg jobber 100% og tjener utrolig bra. Jeg førsørger hele familien, men hadde jeg kunnet hadde jeg vært hjemme litt lengre enn de få mnd jeg var hjemme. Jeg hadde ikke noe valg, for permisjonen min endte. Ammingen tok også slutt på grunn av det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Hi her, derfor nevner jeg andre trygde snyltere. Måte bare bruke et eksempel som vi faktisk har mye av her i landet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 De få mnd du var hjemme? Hvem nektet deg å være hjemme i permisjonstiden da?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Om du tjener så utrolig bra så burde det jo ikke være noen sak å spare opp penger slik at du kan være lengre hjemme om du vil det...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 HI her Jeg fikk aldri se mitt barn ta sine første skritt, satt med nesa i en haug med papirer. Jeg fikk ikke feiret bursdagen, kom ikke hjem før leggetid på grunn av overtid. Dette er 2 av eksemplene, jeg har gått glipp av så mye. Hadde jeg fått den fulle tiden som jeg kunne hatt hadde jeg opplevd dette. Skal ikke si at jobben er teit, trives i den og vet man må ofre for mat på bordet og tak over hodet
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #12 Skrevet 8. mars 2011 Hvis amminga tok slutt da permisjonen "tok slutt" hadde du vel amma i 9-10 måneder da, og strengt tatt klarer vel ungen å spise vanlig mat også i den tida?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #13 Skrevet 8. mars 2011 Skjønner ikke hva du vil jeg. Du vil jo ikke ha penger fra staten for å være hjemme (du er jo veldig mot de som mottar trygd), så hvorfor er du ikke bare hjemme da? Det er da ingen som nekter deg å være hjemme uten støtte.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #14 Skrevet 8. mars 2011 Den fulle tiden du skulle hatt? Hvilken tid er det du snakker om egentlig?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #15 Skrevet 8. mars 2011 Og du kan ta et historiekurs. Hvis du tror kvinners barselpermisjon har vært der "hele tiden" og dalte ned fra himmelen, tar du feil, den var det feministene som skafet oss, med Gro Harlem Brundtlands 1987-regjering. Før den tid SLUTTET man helt å jobbe, og stolte på at noen gadd å forsørge en.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #16 Skrevet 8. mars 2011 Ja flott, du er en hardt arbeidende kvinne. Håper de betaler deg for det. Regner med at faren til barnet klarte å stable en OK bursdag på beina for barnet. Sånn har folk levd til alle tider, det koster å leve, og det er vel ikke å vente at noen skal kunne dulle med ungene sine hver dag og time fra de er født til konfirmasjonsdagen?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Jeg skrev opp at jeg ville ha 12 mnd med 80% lønn, jeg fikk aldri 1 år. For en idiot i stortinget har bestemt at siden jeg tjener godt nok så må jeg gi fra meg deler av det korte året til mannen. Hva med å ta hans økonomi i betraktning å gi oss permisjon i lag.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 Hvorfor skal jeg ta et historiekurs? Du vet ingenting om hva jeg kan eller ikke. Du viser derimot at folkeskikk er noe du ikke har lært.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #19 Skrevet 8. mars 2011 Siden du tjener godt nok? Hva er det du babler om? Lengden på permisjonen er lik for alle uansett om de har god eller dårlig lønn. Det eneste er at de som tjener alt for lite ikke får noen permisjon i det hele tatt, men kun ca 35 000 utbetalt i en slump og så må de selv vurdere hvor lenge de kan leve på det før de må begynne å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #21 Skrevet 8. mars 2011 Fikk ikke feiret bursdagen? Greide dere virkelig ikke tenke dere til at dere kunne feire dagen en annen dag da du ikke var på jobb? Velkommen til den virkelige verden hvor burdager feires på en dag som passer...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #23 Skrevet 8. mars 2011 Så du synes altså det er greit at DU snylter?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #25 Skrevet 8. mars 2011 Det er nok heller et stort et. Et som er så stort at den ene delen av hjernen ikke vet hva den andre mener...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå