Gå til innhold

Jeg vil bare ha barn nr. 2 dersom du blir hjemmeverende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for kvinnedagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldige du!:) Jeg hadde slått til tvert;)

Skjønner det ikke er en ønskesituasjon for mange, men som alenemor er dette kun en fjern drøm og jeg misunner dem som kan gjøre dette. Karrieremessig er det ikke noe sjakktrekk, men jeg personlig har endret meg helt på det området etter jeg fikk barn. Har masterutdannelse og god jobb, men ja- jeg hadde valgt være hjemmeværende en periode om jeg kunne.

Skrevet

Nei, jeg har ikke akkurat fullført en 7 års høyere utdanning for å bli hjemme.

hi

Skrevet

Og du visste ikke tidligere at mannen du valgte var en bakstreversk mannssjåvinist som bare vil ha barn dersom barnets mor tar all jobben som følger med? Da synes jeg synd på deg. Helt uten ironi.

Skrevet

Nei, vet du hva! For en utrolig frekk ting å si!!

Helt enig med deg. Man tar da ikke utdannelse for å være hjemme med barn hele dagen "resten av livet". Det er da hans barn også og man deler på ansvaret.

Makan til mannfolk, ass!

Skrevet

Du høres utrolig hissig ut!

Skrevet

Hva legger han i hjemmeværende da? Tenker på år.

Skrevet

Høres ut som du ikke ahr gjort nok research før du bestemte deg for hvme du ville ha barn med.

Skrevet

Bare ventet på at det skulle komme, 21.16. Det er alltid, uten unntak, minst en som må slenge den dersom noen opplever problemer med far til sine barn. Gratulerer.

Skrevet

Hehe, ja hurra før kvinnedagen 21.16 og skyld alt på kvinnen. Selv mannens oppførsel!

Skrevet

Nei, det visste jeg ikke. Vi har alltid hatt samme planen. Tre barn og begge i jobb. Men etter at jeg har jobbet snart et år nå, syns han det er så travelt at jeg jobber.

hi

Skrevet

For små barn er jo også hverdagen også stressende med lange dager i bhg. Kanskje han mener at han vil ha barna hjemme litt lenger og utsette bhgstart?

Men for all del; han kan jo være den som er hjemme:)

Skrevet

Skulle til å si det samme. Om han syns det er stressende så får han bli hjemme siden det er han som syns det er for mye med både jobb og barn.

Skrevet

Nei han syns det er travelt å hente i barnehagen fire dager i uka, fordi jeg slutter klokka fem (det er dog jeg som bringer, fordi han begynner først)

Kan også nevnes at jeg har mye høyere lønn enn ham. Men han "syns jeg skal være hjemme fordi det er jeg som er mor."

Og hvor mange år han har tenkt seg har vi ikke diskutert, for det er helt utelukket fra min side (å være hjemme) om så bare noen år. Og han føler kallet for å være hjemme, så for all del.

Jeg er ganske irritert når, for planen har vært å fjerne spiralen i sommer. Og så når jeg da tar det opp med ham, at det er mest greit å fjerne den etter at vi har vært på ferie. Så slipper han bomben.

hi

Skrevet

Høres egentlig ikke ut som du har lyst på et barn til.

Hva er grunnen til at dere vil ha barn igjen da?

Skrevet

Er jo mulig at det ikke bare er han som oppfatter det som stressende. Kan jo være barnet de har fra før har en stressende hverdag, og at det faktisk er han som best ser dette. Ingen som tenker på det?

Selvfølgelig er det slik at mannen kan være hjemme også. Om en ser forbi akkurat den problemstillingen kan en jo faktisk se det slik at mannen ser at han ikke vil ha flere barn da det ikke er tid til det. Om begge foreldre er karrierejagende vil jeg faktisk gi all honnør til han som innser at 1 barn kan holde.

I disse diskusjonen ang. menn vs kvinner synes barna ofte å glemmes.

Skrevet

Jeg skjønner jo at han synes hverdagene kan bli stress, vi har hatt det litt stressende selv. Da er det en fin ting som heter redusert arbeidstid grunnet omsorg for barn og overraskelse, også utslitte pappaer kan søke om det :)

Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med å jobbe kortere dager.

Skrevet

Høres man ikke ut som om man vil ha barn fordi man ikke vil være hjemmefru på ubestemt tid?

Høres mer ut som om mannen ikke vil ha flere og om de skulle få flere barn så er han ikke interessert i å bidra.

Skrevet

Lurer også på hvorfor du vil ha et til barn??

Jeg syns mannen din er den fornuftige her som kanskje ser at dere ikke strekker over flere barn slik situasjonen er nå.

Hvem som bør være hjemme er en annen diskusjon.

Skrevet

21.34

Da tolker vi det veldig forskjellig. Dette kan også vitne om en far som ser barna, mens moren ikke gjør det.

Merk ordet KAN i setningen.

Skrevet

Jeg har veldig lyst på et barn til, så lyst på et barn til at jeg faktisk går om han ikke ønsker det. Og dette er en mann jeg elsker høyt.

hi

Skrevet

Skulle ønske min mann sa det jeg...

Her jobber jeg 100%, er gravid med 3. Barn og har null energi til husarbeid og andre nødvendige ting.

Men vi har ikke råd. Ikke for noen år engang.

Og tror vel ikke han mener du skal være hjemme gir alltid;)

Skrevet

Ikke strekker til? Hvordan tolker du det slik. Våre dager ser slik ut.

Klokka åtte mandag til fredag - han drar på jobb

Klokka ti mandag til fredag jeg leverer henne i barnehagen og drar på jobb.

Klokka fire mandag til torsdag - han henter i barnehagen

Klokka tolv fredag - jeg henter i barnehagen.

Han syns det er travelt å hente i barnehagen mandag til torsdag og ha henne alene i en time til jeg kommer hjem.

hi

Skrevet

Hvis dere elsker hverandre høyt klarer dere sikkert å diskutere dette på et sivilisert vis og komme fram til et kompromiss begge kan leve med. Å true med å hoppe til køys med mer villige sæd-donorer ville være litt lavmål for en frue med 7 års utdannelse :P

Skrevet

Har ikke truet med noe som helst, bare sitter her og marinerer i min egen irritasjon;)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...