Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #1 Skrevet 8. mars 2011 Min gutt skal kansje på dette, skal prate med ppt til uka. Tenkte jeg skulle høre om noen her har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #2 Skrevet 8. mars 2011 Vi har en fire år gammel sønn som er inne i det systemet pga autistiske trekk og store språkvansker. Vi er veldig fornøyde Hvor skal dere hen eventuelt?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #3 Skrevet 8. mars 2011 Blir Drammen, dere da? Gutten her er 5 år har sosiale vansker, veldig sjenert. Sråket jobbes også med. Han var syk da han var 2 år som kan ha ødelagt for språkets utvikling. Vi har ppt, og spes.ped i bhg, de skal også søke logoped. Hva er forskjellen på barnehablitering og BUP? HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #4 Skrevet 8. mars 2011 Vil bare si at BUP i drammen er kjempeflinke..er selv i systemet:) masse ros og skryt til dem og til PPT
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #5 Skrevet 8. mars 2011 Kjenner at jeg er litt skeptisk til BUP. Tenker på hva som kan følge hans journal videre i livet. Ellers er vi kjempefornøyd med all den hjelp PPT har gitt.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #6 Skrevet 8. mars 2011 Mitt inntrykk er at barnehabilitering er mer helhetlig og tar for seg psykologi, pedagogikk og fysikk under ett. Det er veldig godt å få medisinsk utredning og pedagogisk oppfølging fra samme sted - det kommer jo i tillegg til logoped ol fra bydelen vi bor i og kommer til barnehagen og veileder støttepedagog og logoped. Barnehabilitering går innunder fritt sykehusvalg, så dere kan selv velge hvilket sykehus dere sender henvisningen til. Vi valgte Ullevål. Det lønner seg å lese litt på nettet om hva de forskjellige legger vekt på og velge det som høres riktig ut for dere.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #7 Skrevet 8. mars 2011 Ja,men nå må du tenke på hans beste:) Var skeptisk jeg også en de er der for å hjelpe dere ikke for å sete spor i en journal..når saken blir avsluttet så blir journalen lagt vekk og dere trenger ikke tenke så mye på det flinke folk her i drammen så ikke bekymre deg:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Er det fritt sykehusvalg for det også? Fikk vite at vi tilhørte Drammen da Riksen ikke tar fra vår kommune lenger. Vi bor i Bærum. Har hatt mye med Riksen å gjøre, bla der han var lagt inn da han var syk. Skal høre litt med henne i PPT. Selvfølgelig tenker vi på hans beste. Vi får mye ros fra PPT og spes.ped for å være villige til å prøve ut alt. Er visst ikke alle som er det. Men, var skeptisk til PPT i starten,nå skulle jeg ønske at vi hadde fått de på banen før. HI
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #9 Skrevet 8. mars 2011 http://www.barnehabilitering.net/ Synd dere ikke skal på Ullevål, der er det dyktige folk:) Vi bor akkurat på grensen til Bærum. Vi har hatt oppfølging hos Habiliteringen fra ungene ble født i uke 28, ei med kromosomfeil og syndrom. Var i Vestfold tidligere, kan ikke sammenlignes med Ullevål..
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #10 Skrevet 8. mars 2011 Ja, det er det selv om sykehusene prøver å påstå noe annet. Vi fikk beholde plassen vår ved Ullevål til tross for "hovedstadsprossessen" pga fritt sykehusvalg Vi tilhører egentlig Ahus, men sjekket grundig ut og fant ut at barnehabilitering regnes som noe som går innunder fritt sykehusvalg. Men Riksen tror jeg muligens ikke er en del av fritt sykehusvalg. Du finner oversikt over barnehabiliteringer her: www.frittsykehusvalg.no/
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2011 #11 Skrevet 8. mars 2011 Takk for informasjon. Skal sjekke det ut. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå