Gå til innhold

Skremt av enkelte bhg-ansatte.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i bhg, og havner derfor på ulike avdelinger. Må si jeg blir litt skremt over hvordan enkelte voksne ter seg overfor barna, med en forutinntatt holdning. Du er en bølle, derfor ser jeg alltid på deg som en bølle. Jeg var innom i dag, og makan til korrigeringer og irettesettelser har jeg ike opplevd maken til. Vanligvis er det urolige barn som stresser meg litt, men her ble jeg bare stressa av den andre voksne som brukte så mye tid på å skjenne på og være ette barna. Mulig jeg er fjern da.......men jeg syns nå en gang barn er barn, og om de må jo få lov å rote litt f eks ved måltidet, det lærer de av. Men Selvfølgelig skal ma ikke bare se på at de griser med vilje! Og under lunsjen spurte jeg barna på mit bord om dde ville ha melk eller vann å drikke. Noen sa vann, noen melk. Når hun da ser at det er vann i glassene til noen, så sier hun bare ryst at ALLE drikker melk her! Jeg mener nå at en gutt/jente på 5 år klarer å gjøre rede for hva han vil ha i koppen....Man dør jo ikke av å ikke drike melk til lunsj innimellom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, så slitsomt for barna med en sånn ansatt! Uff.. Godt de hadde deg der den dagen.

Jeg forsto heller ikke problemet med at barna får velge hva de vil drikke selv. Er ikke dette vanlig i barnehagen?? En 5-åring (eller 3-åring) vet da utmerket godt om han/hun har lyst på melk eller vann akkurat da. Jeg synes det er greit å ikke ha andre alternativer til vann hvis man f.eks er på tur e.l. Men at barna skal tvinges til å drikke melk synes jeg hørtes rart ut.

Skrevet

Det finnes mange drittfolk i omsorgsyrker! Stakkars barn som må være mange timer i barnehagen hver dag med slike voksne=(

Skrevet

Det som er så sørgelig synes jeg da, er at de voksne som ikke skulle ha jobbet i barnehage er somregel de som blir så godt likt av foreldrene. De setter en så fin fasade når foreldrene er der, og når de er ute av døra så kjefter de på barna.

Det som skremmer meg mest er at de er representert i de fleste barnehager. Jeg har jobbet i forskjellige barnehager i 17 år nå og jeg kommer ikke til å slutte i å jobbe i barnehagen pga. barna, men pga. de annsatte.

Det som er så rart er at det er forferdelig vanskelig å gi annsatte sparken. Jeg vet ikke hvor mange anmerkninger en som jeg jobber sammen med meg har fått. Hun tvinger i barna skorper (står bak og holder igjen munnen demmes), de må sitte til de har spist opp maten (selv om de andre for lengst har gått ut), de må sitte på benken som straff eks anntall ganger om dagen og barna går på småbarnsavdeling. Hun snakker skikkelig stygt om dem også. "Du kan jo ingenting.....".

Foreldrene snakker så pent om denne damen, og at de er så glade for at barnet demmes går der. Bra de ikke vet bedre. Dette er bare et eksempel, men jeg kunne desverre kommet med mange flere. Mange som ikke skulle ha jobbet i omsorgsyrke gitt.

Skrevet

Bra de ikke VET bedre????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg får helt sjokk jeg, over at du ikke sier noe til de foreldrene dette gjelder! Her gjelder ikke taushetsplikten lenger!

Og hva sier styrer? Det må være en udugelig styrer i denne bhg du jobber, beklager å måtte si det, men der jeg har jobbet har ikke slikt vært greit.

Skrevet

Barna våre går/har gått i privat barnehage, og her er det nok enklere å sparke ut noen enn det er i det offentlige.

Svigerinnen min jobbet sammen med ei "gal" dame som hadde fått x antall klager fra både foreldre og kolleger. Det var likevel "umulig" å bli kvitt henne! Det skal også sies at hun hadde blitt overført fra en ANNEN barnehage, så tydeligvis blir offentlige ansatte bare flyttet rundt :(

Skrevet

Det er jo helt forferdelig, kan jo ta knekken på selvtilliten til ungene å bli behandlet sånn. Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg fikk vite at noen tvangsforet og holdt igjen munnen på ungen min. Tråkka en kneip ned i halsen på vedkommende kanskje? Huff, håper dette blir tatt tak i og at hun ikke får fortsette slik for dette kan jo ødelegge mye for barna i fremtiden!

Skrevet

trultemor; du må varsle de rette instanser om dette!!! Å knipe igjen munnen på barna med skorper i, kan jo føre til kvelning! Dette går bare ikke ann, jeg fatter ikke at du ikke gir beskjed om dette til noen??! Da gjør det jo deg til medsammensvoren spør du meg....

Skrevet

Det er utrolig hva som skjer i enkelte bhg! Derfor er jeg en irriterende forelder som spør og graver hele tiden. Som sitter i SU og klager hele tiden ;) Og som kan være i bhg en stund når jeg leverer - bare fordi jeg liker å leike med alle barna og å se hvordan de voksne forholder seg til barna. Og selv om det muligens ikke gir ett 100% riktig bilde så er jeg ganske sikker på at det går riktig for seg i avdelingen vår. Sånn sett bort fra at jeg gjerne skulle ha byttet ped-leder med en litt yngre og oppdatert verson. Guuuuuuuud, så kjeeeeeedelig det går an å bli!!! ;)

Og å ta opp ting som trultemor nevner på foreldremøte hadde jeg sett på som en selvfølge!! Og er det lenge til foreldremøte ville jeg gått til leder og hørt hva hun hadde å si og så evt innkalle til foreldremøte. Det er helt sykt at det finnes så lite vern for barnehagebarn. I vår bhg er det ikke engang tidsbegrensninger per. dag - det regnes over ei uke. Så i praksis så kan ett barn være i bhg fra 06.30 -17.00 tre dager og en dag med 7,5 timer per uke (med forbehold om regnefeil;)), siden det er begrensning på 40t/uke.

Skrevet

Det der stemmer ikke over alt. Jobber i kommune - og jeg vet at vi har sagt opp flere ansatte oppigjennom årene pga udugelighet. Selvsagt har man da først prøvd samtaler, skriftlige advarsler, omplassering osv, men fungerer det ikke, så fungerer det ikke.

Skrevet

Har ikke vært logget på før nå og fått mange hendvendelser her ser jeg. Jeg tok dette opp med styrer med en gang jeg så det (5 år siden, nå). Samt alt annet jeg så den perioden jeg jobbet sammen med henne (på naboavdelingen). Vet også om ihvertfall 10 ansatte som har klaget på samme dame (og det er de jeg vet om). Vet også om 4 som har sluttet pga. henne (gjennom 17 år). Flere har skrevet brev til styrer og eierstyret. Dette er en privat barnehage. Det verste er at hun selv etter så mange advarsler fungerer som pedagogisk leder på disp. Helt uttrolig spørr du meg. Det verste er at foreldrene er så glad i nettopp denne dama. Vet at mange barn har angst for skorper etter å ha gått på avdelingen hennes. Helt grusomt.

Det virker også som om barna er glade i henne også. Det er det som forunderer meg mest. Selv om hun kjefter og smeller som bare det.

Hun er vel skrekkeksempelet mitt, men det jobber faktisk veldig mange andre i barnehager rundt omkring, som ikke skulle ha jobbet der. Da går det mest på språkbruken og væremåten ovenfor barna. Selv om en tar det opp med de, så hjelper det ingenting.

Jeg jobber som spesialpedagog rundt omkring i forskjellige barnehager, så jeg ser veldig mye. Uheldivis. Har blitt veldig skeptisk. Tror det er veldig viktig av regjeringen nå og satse på kvaliteten i barnehagen, for nå er det jo så og si full barnehagedekning rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...