Gå til innhold

Hvordan har dere fordelt permisjonen?


Ariela

Anbefalte innlegg

Heisann! =)

 

Bare lurer på hvordan dere har fordelt permisjonen, hvordan gjør dere med ferie, og skal dere ha forlenget permisjon ulønnet?

 

Blir kjempeglad for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha hele permisjonen, bortsett fra de 10 ukene til far da. De skal han ta fordelt over de første årene, altså ikke 10 sammenhengende uker. Jeg kommer trolig til å ta ulønnet permisjon i ca 3 måneder. Det i tillegg til ferie 2011 og 2012 gjør at mini da begynner i barnehagen august 2012:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har valgt 80 % lønn og full perm. Skal ha ferie i 20 dager i juli i år slik at permisjonen blir forlenget med 4 uker. Far skal utsette sin perm en uke (da han jobber skift og har fri uansett når min perm er ferdig) og skal så ha 10 uker perm for så å ha 3 uker fri igjen (i forbindelse med skiftplanen). Etter dette tenker jeg å enten ta ut ferie eller fri med lønn for å kunne vente med å sende henne i barnehagen til august 2012 :)

 

Du trenger ikke å bestemme deg for om du skal ha forlenget perm enda. Det kan jo være greit å se dette litt an. Det tenker iallefall jeg :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av tekniske årsaker ikke lagt ut link, men gå på vg.no og søk på foreldrepenger. Det er en artikkel ang 80% versus 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får jo ikke barnehageplass før til høsten så vi har tenkt at vi får ta litt ulønnet neste vår. Jeg er lærer og har lang sommerferie.

 

Jeg skal være hjemme i 5 månder, så skal far ta over 4 dager i uke og jeg 1. Fra mai blir det litt oppspart ferie på far, så 3-4 uker uten lønn til skolen slutter. Så tar jeg barnet i ferien min ca en månde før vi har felles ferie.

 

Ikke så lett, kunne gjerne sendt henne i barnehage fra mai men da må hun bytte i august for å få samme som storesøster. Da har vi henne heller hjemme til hun er 15 månder, siden vi har fått det til å gå rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har valgt 100%lønn, pappa skal jo ha 10uker men kommer til å fordele det utover året!

jeg jobber bare 3 kvelder i uka og pappa kommer hjem før jeg går på jobb.

Vi er veldig heldige som har mulighet til at jeg kan være heime med ungene på dagtid:-)

men har søkt storesøster inn 2 dager i bh til høsten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt 100 prosent lønn, og så sparer vi og tar 3 måneder ulønnet permisjon. Vi sparer ganske mye på det.

 

Pappaen skal ha sine ti uker, jeg tar resten av permisjonen og så deler vi de 3 ulønnede månedene likt mellom oss. Vi tar ut ferien vår samtidig etter de 3 månedene, sånn at vi kan gjøre noe sammen som familie for første gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi skal dele 50/50, så vi skal jobbe stort sett hele tiden underveis begge to. Vi tar ut 100% lønn, men ungen skal ikke i bhg før i aug 12. Vær obs på at selv om man vil ha perm et år, så kan den samlede utbetalingen bli veldig mye mindre om man tar ut 80% lønn. Vi ville evt tapt 40 000 på det, og da får vi heller spare litt underveis:)

Så vi tar noe ulønnet og satser på greie besteforeldre i perioder.

Vi jobber begge i samme bedrift som vi eier selv, så da er det greiere å gjøre det sånn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80% og jeg skal ha all permisjonen. :P Far tar ut de 10 ukene over 2 somre ("betalt ferie" to år på rad...) da han er selvstendig næringsdrivende. Hipphurra for at jeg ikke har en mann som ønsker noe av permisjonen min for jeg gleder meg til et år hjemme! :) Skal da tilbake til jobb ved påsketider neste år, men hvis økonomien er bra så jobber jeg bare ca. 50% frem til august. Dette gjør jeg så slipper å sende barnet så tidlig i BH og fordi jeg ikke vil tape sykepenger etc. om jeg skulle bli alvorlig syk. Jobber man noen % så er man fortsatt innmeldt i AA-registeret og vil fortsatt ha alle rettigheter, noe man ikke har om man tar over 14 dagers ubetalt permisjon fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her i huset har vi valgt 80% lønn, selv om jeg har lest at 100% lønner seg, og heller ha de resterende ukene ulønnet. Men det ble nå sånn. De første 6 mnd er jeg hjemme, deretter deler faren og jeg 20 uker. Annen hver uke av og på jobb. Det gleder jeg meg til .Jeg syns det er hyggelig at vi skal dele den siste tiden av permisjonen såpass hyppig. Da får begge med seg hva som skjer med lillegutt og får se den samme utviklingen. vi har det privilegiet at vi har samme arbeidsgiver, så vi har laget en spesialavtale for at samboeren skal kunne beholde oversikten i jobben. Han er leder,så er litt viktig for arbeidsplasse. Tror det er greit for meg å komme gradvis tilbake også. Ikke bare plutselig skulle overlevere lillemann til noen andre og jobbe fullt.

 

ha en fin kveld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vil bare si at man må sjekke opp ang feriepenger også i forhold til om 80 eller 100% lønner seg.

 

Ser ut som de har "glemt" det i den artikkelen i VG det blir referert til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være hjemme til august-2012. Jeg tar all permisjonen ( 100%) minus fedrekvoten. Skal ha ferie/avspasering og litt permisjon uten lønn. Jobber på skole så jeg har lang sommerferie.

Vi har flere barn som har nytte av lang familieferie sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

100%lønn og deler permisjonen med far fom august (tidskonto) jeg jobber da 2 dg og far jobber 3 dg. Deretter ulønnet permisjon frem til midten av juni. Da er det ferie til august og forhåpentligvis har vi da fått bhgplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...