Gå til innhold

ønsker ukjent far i papirene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninde som ble gravid med en eks rusmissbruker. Han ble med til politiet da hun ble gravid ganske tidlig i stadiet med datingen og skrev under papirer på att vist han begynte med narkotika igjen så skulle hun ha all ansvar for barnet og han fikk ikke noe kontakt med barnet. nå er det slutt mellom de, og han ble sint og ringte kjempe full hvær dag under svangerskapet og snakket stygt om barnet og henne. Han skulle ikke ha noe løsunge og han skulle lage ett helvette for henne. Jeg har vært mye sammen med henne, men vet ikke va jeg kan hjelpe henne med. Hun har nå fått barnet og har skrevet ukjent far i papirene. Han har ikke tatt kontakt med henne siden hun fikk for litt over 2 mnd siden, helt til her forleden da han kom springende etter henne i sentrum og forlanget og se barnet. Hun ble fortvilt, redd og flau og ba han ligge unna for det ikke var han som var faren. på kvelden så skrev han på facebook om henne og att han skulle ødelegge livet for henne og barnet, og att han hadde møtt dem i sentrum og ikke fått sett barnet. han skrev navn og kalte henne mye stygt.

Nå er hun redd for att han skal få noe med barnet og gjøre. Har noen noe tips og komme med? Hva hun kan gjøre eller snakke med. Han er syk i hodet og kan virkelig ikke ha ansvaret for noe barn. Han har 2 stk fra før som han har svært skjeldent. Det har vært episoder der barna som mindre har gådd i bygda i barne bleien menst han låg inne og sov på soffaen. Han drikker en del og det er skikkelig skummelt. hun har flyttet inn hos sin mor for han har husnøkkelen hennes som han nekter og levere tilbake..

Takk på forhånd for hjelp som forhåpentligvis kommer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han tar kontakt med NAV og forlanger DNA-test så har han krav på å få det gjennomført. NAV kan da også gå på mor fordi hun bevisst har løyet om hvem far er (svært lite lurt gjort av henne, selv om man kan skjønne hvorfor). Når farskapet er fastsatt så kan han kreve samvær og da begynner kampen. Dessverre for mor og barnet om far er en tulling.....

Skrevet

Først av alt må din venninne skifte huslås.

For myndighetene er nå denne mannen en hvilken som helst person, som plager din venninne.

Hun må anmelde alle forhold. Ta med all dokumentasjon.

Han har ingen krav på barnet. Så hun trenger ikke være bekymret her. Neste gang han stopper henne bør hun ringe politiet. Hun bør bare si at han plager henne. Hun må ikke nevne at barnefar plager henne. Mannen må forbli så anonym som mulig for henne. Dvs det må ikke nevnes at hen egentlig er barnefar. Dette er hans ord, mot hennes.

Nå det er sagt så har et barn rett på å vite om sin far - så jeg håper din venninne vil fortelle sitt barn (når tiden er inne) om faren.

Skrevet

NAV kan ikke finne ut om hun har løyet. Om ett farskapstest blir utført og de finner ut att han er faren så kan hun bare si att det sto mellom flere.

Skrevet

har vært gjennom dette selv, men med en voldelig barnefar, skrev selvfølgelig hans navn som far i papirene..men i dag får han ikke ha noe med barnet å gjøre pga drapstrusler..alt gikk seff gjennom politiet og han har en del anmeldelser på seg....! eneste hun kan gjøre er jo å anmelde truslene til politiet og ta det derfra..de forteller nok hva hun skal gjøre..mest sannsynlig får han besøksforbud..og barnet er uansett for lite til at han kan ha det uten oppsyn..men hun må kanskje regne med at han må få se barnet under oppsyn av en annen person. for hennes del håper jeg rett og slett at han mister intressen og ikke vil ha noe med barnet og gjøre..

Skrevet

Om far ønsker det så kan han, som hun første skriver, forlange Dna-test og det kan ikke mor nekte. Og da har han selvsagt sine krav. Så å si at han ikke har rettigheter eller ikke kan kreve noe er ikke sant.

Skrevet

Det skal legges til grunn for en DNA-test. Dette må godkjennes at rettsvesen. Det er ikke slik at en mann bare kan stoppe en kvinne på gaten, og forlang å se barnet. Om han ikke har papirer på barnet så har han heller ingen rettigheter. Klarer han å ta en DNA-test av barnet, og få et resultat fra internett, så vil ikke dette bli godkjent.

Så han kan ta din venninne til retten, men dette vil koste tid og penger, noe barnefar mest trolig ikke har i dette tilfellet.

Så jeg gjentar atter en gang; Han har ingen rettigheter.

Skrevet

Hei HI.

Jeg er i nesten samme båt som venninna di, bare det at eksen min er blitt narkoman etter vi flyttet fra hverandre. Han var hissig og uberegnelig før, og jeg er livredd for at han skal kunne finne ut hvor vi bor nå. Jeg fikk besøksforbud, og barnevernet har sagt at de skal gjøre alt de kan for å holde ham unna hvis han prøver på noe.

Dessverre så står han oppført som far for barnet, og kan i teorien når som helst forlange ordinært samvær. Jeg har lenge hatt lyst til å endre det til "far ukjent", men dessverre så er vel det umulig uten å bevise at han ikke er faren. Og siden det ikke er noen annen kandidat så må det vel bare stå der...

Vet ikke helt hvorfor jeg forteller dette, men venninna di er ikke alene om å være i en kjip situasjon med en narkoman barnefar.

Jeg ønsker henne lykke til og håper virkelig at det vil ordne seg og at ting ikke utarter seg til noe dramatisk. For barnets skyld i det minste.

Skrevet

Ettersom jeg regner med at det er NAV som betaler bidrag siden far er "ukjent" så vil selvfølgelig NAV også finne ut av hvem som er faren så om han tar kontakt med NAV så ordner de resten. For NAV er selvsagt interessert i å finne far slik at de slipper å bruke skattepenger på å forsørge andre sine barn.

Så det er ikke så vanskelig som du vil ha det til.

Har en kompis som gjorde dette og NAV hjekp ham med alt. Null problem.

Skrevet

Om far har mistanke om at han er barnets far har han selvsagt all rett til å kreve en dna test via nav.. Dette kan ikke mor nekte på, og gjør hun det må det gjennom retten og mor tvinges likevel. Så jo,han har sine rettigheter. Nav har ansvar for å fastsette farskap og vil spørre mor om hun vet hvem som kan være far...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...