Gå til innhold

Triks for å tilvenne baby til soving i vogndel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har ennå ikke sovnet i vogn/sittedelen sin, mest fordi jeg har gått tur da han er våken.

Før måtte jeg tilrettelegge handlingen etter da han skulle sove i bagdelen, mens nå har jeg syns at det var deilig å gå tur med han våken og mer når det passet meg.

Ga mat før jeg gikk og han var trøtt nå, men følger så altfor mye med på det som skjer, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til.

OG hva gjør dere om baby sovner og dere vil ha vognen inn? kler av halvveis og risikere å vekke baby, eller sette opp vindu?

hehe, kanskje dumme spørsmål fra en stresset førstegangs, men blir veldig glad for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heng et teppe over kalesjen inntil han har sovna, da tar du det bort. Du må selvfølgelig legge han helt ned i vogna før dere går ut, sånn at han skjønner at han skal ligge, bruk gjerne selen.

Jeg har bare latt vogna stå ute, men det passe kanskje ikke i boligen deres?

Skrevet

Når han er så stor at han bruker sittedelen, så har han vel gjerne faste sovetider også?

Legg han helt ned selvfølgelig, og bruk sele. Når han ligger helt nede under kalesjen, så er han jo ikke noe mer enn deg, men heng gjerne et teppe litt foran så han får roen. Ta det bort etter at han har sovnet.

Mine har alltid sovet ute. Kan du ikke sette fra deg vognen utenfor når du kommer hjem? Sett på babycallen dersom du ikke hører han.

Skrevet

Hun har sikkert en sånn vogn der sittedelen er vendt framover....

20:51

Skrevet

ja, jeg har fremoverlent sittedel.

Tenkte å henge et teppe halvveis forran åpningen neste gang, men vet jo nesten ikke om jeg tør i disse dager!

noen ringer vel barnevernet!

skal prøve igjen neste gang han er trøtt, mate han godt og gi smokken.

Kan sette vognen på utsiden av huset, men litt engstelig for det, hehe.

Får vel ta i bruk babycallen da ja.

takk for tips!

HI

Skrevet

Bare en ting til: Hvis det er mye katter i nærområdet deres, er det lurt å ha på myggnetting når han sover ute i vogna. Katter er noen nysgjerringe dyr og de søker etter varme steder å legge seg.

Om noen skulle få lyst til å tipse barnevernet om teppe foran kalesjen, vil de heldigvis ikke få mye gehør ;-)

20:51

Skrevet

Ikke rart om babyen ikke får sove om han må sitte framoverlent.

Skrevet

Helt unødvendig å begynne med teppe. Så lenge barnet ligger flatt vil det sovne til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...