Gå til innhold

Hæ? Det kan vel ikke stemme??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var på Nav i dag, måtte søke nødhjelp for noen dager. Jeg har bostøtte, den går rett til utleier (leier kommunalt), men navdama mente at det som kommer ekstra på bostøtten denne måneden vil bli utbetalt til meg, og ikke utleier? At det ville bli sendt på postanvisning? Men stemmer det da?? Altså, hadde vært suverent det , men når ting høres for godt ut til å være sant etc...(jasda, her er vi evig pessimist :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke noe svar av husbanken heller.Jaja, da får man gjøre det på den gammeldagse måte, nemlig vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke økt bostøtte kompensere for høy strømregning, da?

Det er lurt å google, da finner man svar på det meste :)

 

Diise opplysningen fant jeg fra Leieboerforeningen:

 

"Økt bostøtte til høye strømutgifter

Regjeringen gir ekstra bostøtte i mars 2011 for å avlaste de høye strømregningene.

 

I dag mottar ca 125.000 husstander bostøtte. De høye strømregningene etter kuldeperioden på slutten av fjoråret og begynnelsen av januar rammer mange hardt. Regjeringen har derfor fått Stortinget med på å sette av 318,5 millioner som kompensasjon for høye strømregninger.

 

Alle husstandene som mottar bostøtte vil få kr 2500 ekstra for første medlem og deretter 100 kroner i tillegg for hvert ekstra medlem. En barnefamilie på fem vil få en utbetaling på 2900 kroner. Strømstøtten er en engangsutbetaling som kommer til utbetaling i mars.

 

Bostøtte er en statlig støtteordning til dekning av boutgifter. Ordningen er forbeholdt de med de laveste inntektene. Eksempelvis er den øvre inntektsgrensen for en enslig i Oslo 207.000 kroner. Tjener du mer enn dette, kan du ikke få bostøtte. Er det flere medlemmer i husstanden, er inntektsgrensen høyere. Jo mindre sentralt du bor, jo lavere er inntektsgrensene. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...